به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان ،طاهره زاهدصفت اظهار داشت: به دنبال فراخوان این دانشگاه مبنی بر جذب نیروی پرستار قراردادی و دعوت به همکاری داوطلبانه، طی سه روز اخیر، ۴۰ نیروی جدید پرستاری تحت پوشش قرارداد یکساله شرکت آوای سلامت، به بیمارستان تامین اجتماعی رسول اکرم(ص)  به عنوان یکی از بیمارستان های "پذیرش دهنده بیماران آنفلوانزایی و تنفسی"  معرفی شده اند.

وی افزود : توزیع نیروی پرستار در بیمارستان رازی رشت و سایر بیمارستان های پذیرش دهنده بیماران تنفسی از روز گذشته آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

مدیر امور پرستاری دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به کمبود نیروی انسانی در وضعیت بحرانی موجود، اضافه کرد: در پی  فراخوان دعوت نیروهای داوطلب و جهادی، طی هماهنگی های به عمل آمده با سپاه شرق گیلان، تعداد ۵۸ نیروی داوطلب پزشکیار و بهیار به بیمارستان های کوثر آستانه، انصاری رودسر، امینی لنگرود و پیروز لاهیجان و رسول اکرم (ص) رشت اعزام شدند.

وی از لغو سقف کار دانشجویان پرستاری دانشگاه علوم پزشکی گیلان خبر داد و خاطر نشان کرد: دانشجویان پرستاری می توانند با مراجعه به دفتر امور پرستاری " خیابان نامجو روبروی ورزشگاه عضدی سازمان مرکزی دانشگاه طبقه دوم" نسبت به تقاضای کار دانشجویی اقدام کنند.

ویروس کرونا معمولاً از طریق قطرات تنفسی ناشی از عطسه یا سرفه انتشار می‌یابد که می‌تواند ویروس را به هرکسی که در تماس نزدیک با فرد آلوده است، منتقل کند.

بر اساس آمارهای رسمی تا روز ۱۵ اسفند ، سه هزار و ۵۱۳ نفر در کشور به کرونا مبتلا شده و ۱۰۷ نفر فوت کرده اند. همچنین ۷۳۹ بیمار مبتلا به این ویروس پس از بهبودی از بیمارستان مرخص شده اند. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.