سید عارف عابدین نجفی شامگاه یکشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه تعدادی هم فوت کرده اند، آماری از این تعداد ارائه نکرد و افزود : یک بخش از بیمارستان شهید بهشتی با ظرفیت ۵۰ تخت به بیماران مشکوک به کرونا اختصاص یافته است.

وی با اشاره به افزایش میزان مراجعات مردم به مراکز پزشکی از آنان خواست : تا حد امکان در منازل مانده و از هرگونه تجمع در مکان های مختلف پرهیز کرده و سلامت خود و خانواده شان را به خطر نیاندازند.

وی تصریح کرد : از آغازین روزهای شیوع و انتشار ویروس کرونا در بندر انزلی، تمهیدات لازم برای اطلاع رسانی به مردم در راستای حفظ سلامت مردم و رعایت بهداشت فردی و پرهیز از تجمعات و استفاده از ماسک و مواد ضدعفونی کننده برای جلوگیری از شیوع این ویروس در سطح شهر اتخاذ و به مرحله اجرا در آمده است.

دکتر نجفی با اشاره به اهمیت توجه بیش از پیش به بهداشت فردی توسط مردم و شستشوی مداوم دست و صورت تاکید کرد : افراد سالخورده و کسانی که زمینه بیماری‌هایی قلبی و عروقی، فشارخون و بیماری‌های ریوی دارند بیشتر از سایر افراد در معرض خطر بوده و حتی المقدور نباید از خانه خارج شوند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان انزلی با اشاره به توزیع بیش از ۱۸ هزار ماسک رایگان در داروخانه های بندر انزلی در بین شهروندان عنوان کرد :طی روزهای آینده با تامین ماسک و مواد ضدعفونی کننده توسط واحدهای تولیدی در منطقه آزاد انزلی، این اقلام به میزان کافی بین تمامی داروخانه های سطح شهر و روستا در بندر انزلی توزیع می شود و مردم می توانند بدون هیچ گونه تجمع و مشکلی آنها را تهیه و برای حفظ سلامت خود و خانواده شان استفاده کنند.

دکتر نجفی در ادامه از تلاش های بی وقفه پرسنل ناوگان شمال نیروی دریایی، سپاه پاسداران و شهرداری بندر انزلی برای ضدعفونی کردن معابر و تلاش همه پرسنل شبکه بهداشت و درمان، کادر پزشکی و پرستاران بیمارستان و نیز درمانگاه های بخش خصوصی که در شرایط کنونی یار و مددکار شبکه بهداشت و درمان شهرستان بودند، قدردانی کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.