مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان روز پنجشنبه درحاشیه برگزاری مرحله استانی نخستین مهرواره سرود آفرینش در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود : فرصت‌سازی برای هم‌افزایی، افزایش نشاط در مخاطبان و کشف و پرورش استعداد و شکوفایی خلاقیت کودکان و نوجوانان از اهداف برگزاری این مهرواره است.

اسفندیار ضیائی افزود : در این مهرواره ۱۶ گروه سرود نمایش از ۱۲ مرکز فرهنگی،  هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان هنرنمایی می کنند که گروه‌های سنی ۶ تا ۱۶ سال و مربیان از شرکت‌کنندگان در این رویداد هنری هستند.

وی با بیان اینکه پس از پایان هنرنمایی و رقابت گروه ها در این مهرواره، سه اثر برگزیده استانی از سوی داوران انتخاب و به دبیرخانه مرکزی در تهران معرفی می شود، اظهار داشت: تاکید بر خواندن سرود و حرکاتِ نمایشی در خدمت آن، ملاک‌ انتخاب سه اثر برگزیده استانی است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان خاطر نشان کرد: در نهایت هفت اثر به همراه یک اثر از استان میزبان به مرحله کشوری مهرواره سرود آفرینش راه می یابند.

وی با اشاره به میزبانی گیلان از مرحله کشوری مهرواره سراسری سرود (آفرینش) در اسفند ماه امسال اضافه کرد: پیشینه‌ غنی فرهنگی و ظرفیت‌ های گسترده این دیار فرصتی مغتنم برای برگزاری این مهرواره ‌است.

افزون بر ۵۰ هزار کودک و نوجوان در ۳۱ مرکز فرهنگی، هنری کانون پرورش فکری گیلان عضو هستند.

کانون پرورش فکری گیلان دارای چهار کتابخانه پستی، دو مرکز فرهنگی هنری فراگیر، یک کتابخانه سیار شهری و دو کتابخانه سیار روستایی است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.