مجید میزانی روز دوشنبه اظهار کرد: زیتون های دستفروشان با سود سوزآور، فراوری می شود و محصولات کدر با لکه های کوچک سفید، نشانگر فرآوری سریع و غیراصولی آنهاست.

وی ادامه داد: زیتون باید در شرایط عادی و بعد از حدود سه ماه فرآوری، تلخی خود را از دست بدهد و کاستن مزه تلخ زیتون با سود سوزآور، غیر اصولی و غیر بهداشتی است.

مسئول بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان آستارا گفت: برنج های عرضه شده توسط دستفروشان در کنار خیابان ها و جاده ها نیز، مخلوطی از ارقام اصیل همچون هاشمی و رقم های کم ارزش و نامعتبر است و متاسفانه برخی دستفروشان با اختلاط این محصولات، به برنج برند گیلان لطمه می زنند.

 میزانی گفت: این تخلفات در فروشگاه ها و مغازه های معتبر مشاهده نمی شود اما در روزهای گذشته ۶ وسیله نقلیه حاوی زیتون آلوده از دستفروشان کشف و ضبط شده و از متخلفان برای اجتناب از تکرار تخلف، تعهد کتبی اخذ شده است.

او ادامه داد: این محصولات مخلوط شده و غیربهداشتی از شهرستان های گیلان به آستارا منتقل می شود و ماموران بهداشت محیط، طبق قانون با موارد خلاف موازین بهداشتی برخورد می کنند.

آستارا به لحاظ جاذبه های گردشگری و اقتصادی از مناطق گردشگرپذیر ایران است و بیش از پنج هزار واحد صنفی در بازارهای آن فعال است.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و مرز جمهوری آذربایجان واقع شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.