امیر سراجی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با ساماندهی این تعداد از بوفه های مدارس استان گیلان غذاهایی شامل عدسی و ساندویچ های سالم در اختیار دانش آموزان قرار می گیرد.

وی خاطرنشان کرد: ارائه انواع نوشابه های گاز دار، سوسیس، کالباس، پیتزا، همبرگر، فلافل، خیار شور، پاستیل، بستنی یخی، چیپس و پفک به دلیل این که موجب چاقی و ب روز بیماری هایی از جمله فشار خون و دیابت در افراد می شود در مدارس ممنوع است .

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان گیلان خاطر نشان کرد: میان وعده های سالم شامل نان، پنیر، گردو، سبزی، تخم مرغ آب پز، میوه ها و انواع نوشیدنی های سالم مانند آب ساده و دوغ بدون گاز و کم نمک علاوه بر سلامت  غذایی در مدرسه،  نیاز به کالری مورد نیاز روزانه بدن را نیز تامین می کند.

وی با تشریح فعالیت های آموزش و پرورش در فرهنگ سازی استفاده از غذای سالم بیان داشت: اعلام جدول مشخصات غذاهای سالم و ناسالم به تمامی واحد های آموزشی و ارائه پوستر راهنمای تغذیه سالم حاوی لیست غذاهای مجاز و غیر مجاز برای نصب در تابلو اعلانات یا سر در بوفه مدارس از جمله این فعالیت ها است.

وی با اشاره به نظارت ۲۳۰ مراقب سلامت در مدارس استان گیلان برای نظارت بر سلامت بوفه های مدارس خاطر نشان کرد: با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی برای متصدیان بوفه یا فروشندگان مواد غذایی  و مدیران مدارس به زودی کلاس های آموزشی برگزار می شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.