به گزارش خبرنگار ایرنا، امام جمعه آستارا روز دوشنبه در آئین آغاز سال تحصیلی جدید در مدرسه ابتدایی ۲۲ بهمن گفت: جهادگران سنگر علم و دانش، در دوران دفاع مقدس نیز نمونه بارز خودگذشتگی و مقاومت بودند. 

حجت الاسلام کاظم حافظ نیا افزود: دانش آموزان امروز ادامه دهندگان راه پربار رزمندگان اسلام هستند و در سنگرعلم و فضیلت برای ساختن ایرانی آبادتر، رسالت بزرگی بر دوش دارند. 

وی از معلمان و مربیان آستارا خواست با ایجاد انگیزه پژوهش در دانش آموزان، مسیر حرکت علمی جویندگان دانایی را به کارهای تحقیقاتی هموار سازند. 

فرماندار آستارا نیز بازگشایی مدارس را نویدبخش سازندگی و پیشرفت میهن اسلامی دانست و یکی از دلایل قدرتمند بودن ایران در دنیای معاصر را، توانمندی علمی عنوان کرد. 

حسن رستم زاد گفت: دانش آموزان آستارا با مغتنم شمردن فرصت دانش اندوزی، قله های علم را فتح کنند و آینده ای بهتر را برای خود و ایران اسلامی رقم بزنند. 

وی افزود: ملت در دفاع مقدس با وحدت در برابر دشمنان ایستادگی کرد و دانش آموزان باید با سرلوحه قرار دادن مکتب شهدا، کشور را از نظر علمی به مرتبه های بالاتر برسانند. 

مدیر آموزش و پرورش آستارا هم در این آئین گفت: ۱۷ هزار و ۵۰۰ دانش آموز در ۱۶۰ آموزشگاه، زیر نظر حدود یکهزار نیروی انسانی آموزش و پرورش مشغول تحصیل علم می شوند و تعداد دانش آموزان تا هفته دوم مهرماه، یکهزار نفر افزایش خواهد یافت.

سجاد موسوی افزود: این شهرستان از قدمت و غنای فرهنگی برخوردار است و در سال های نه چندان دور، معلمان شهرستان های همجوار را تامین می کرد.

وی بیان کرد: اجرای سند تحول بنیادین، دغدغه مسئولان آموزش و پرورش است و همه چیز، برای شروع سال تحصیلی پربار و توفیق دانش آموزان و معلمان آستارا فراهم شده است. 

قرائت پیام وزیر آموزش و پرورش و رونمایی سند تحول بنیادین، از بخش های دیگر آئین بازگشایی مدارس آستارا بود. 

شهرستان آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده است. 

۷۱۰۵ / ۷۱۲۴

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.