حبیب بنی رستم روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: کشیک های ثابت و سیار شبکه دامپزشکی از ساعت ۶ روز عید قربان فعال خواهند بود و در این طرح، ۱۰ بازرس و مامور دامپزشکی مشارکت خواهند کرد.

وی ادامه داد: در صورت احراز موارد تخلف بهداشتی، از متخلفان همراهی و همکاری کننده با ماموران، تعهد کتبی گرفته خواهد شد اما در صورت تکرار تخلف، نسبت به معرفی متخلف به تعزیرات حکومتی اقدام خواهد شد.

بنی رستم افزود: گوشت و امحا و احشای دام آلوده و غیرقابل مصرف، ضبط و معدوم خواهد شد و به قصابی ها و عاملان توزیع گوشت توصیه می شود که برای تداوم امنیت غذایی با ماموران شبکه دامپزشکی همکاری کنند.

سرپرست دامپزشکی آستارا گفت: بازرسان با برقراری گشت های مستقل و مشترک با همکاری اداره های مرتبط، برای تثبیت امنیت غذایی در فصل تابستان نیز فعال هستند و در اواخر خرداد ماه امسال، حدود ۸۰ کیلوگرم فرآورده خام دامی فاسد از مراکز عرضه آنها در این شهرستان کشف و ضبط شد و در این رابطه چهار قصاب و یک فروشنده مرغ به عنوان متخلف به مراجع قضایی معرفی شدند. 

۲۱ مرداد ماه جاری عید سعید قربان است. دامداران در آستارا،  ۱۸ هزار راس گاو و گوساله و ۱۶ هزار راس گوسفند و بز نگهداری می کنند.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع است.

۷۱۲۴/۲۰۰۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.