به گزارش خبرنگار ایرنا، ارسلان زارع غروب شنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش استان گیلان با بیان این که در پروژه مهر دو موضوع اقدامات عمرانی و برنامه ریزی نرم افزاری و نیروی انسانی مورد توجه است، اظهار داشت: هر دو موضوع بایستی به موازات یکدیگر مورد توجه قرار گیرد، ضمن این که به برنامه ریزی برای سازماندهی نیروی انسانی بایستی توجه ویژه شود.

وی با بیان این که مرداد تا ۱۵ شهریور بهترین زمان تصمیم گیری و اجرای برنامه های مربوط به پروژه مهر است، افزود : بایستی از این فرصت طلایی به بهترین نحو ، برای اجرای پروژه مهر و بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی جدید استفاده شود.

استاندار گیلان خاطر نشان کرد: همه دستگاه های اجرایی متناسب با نیاز آموزش و پرورش بایستی همکاری لازم برای آغاز سال تحصیلی جدید را داشته باشند و این مهم در برگزاری جلسه های شورای آموزش و پرورش در شهرستان ها مورد تاکید قرار گیرد.

وی تصریح کرد: در آخر هفته شهریور و در ایام بازگشایی مدارس بایستی فضای بانشاط برای دانش آموزان در استان گیلان مهیا شود، نه این که شاهد ترافیک باشیم، بنابراین  ضروریست تا شهرداری ها و دهیاری ها همکاری لازم را داشته باشند.

زارع در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به وضعیت سوادی آموزی در گیلان بیان داشت: مردم این استان قبل از پیروزی انقلاب اسلامی به لحاظ درس و سواد بالاتر از میانگین کشوری بودند، امروز شایسته نیست که در این بخش رتبه ممتاز کشوری را نداشته باشیم و هنوز هم، درصد اندکی بیسواد و بازمانده از تحصیل داشته باشیم.

وی شناسایی و معرفی بیسوادان را از مکانیزم های کمک برای باسوادی افراد بیسواد عنوان و خاطر نشان کرد: همه دستگاه های اجرایی به ویژه صنعت، معدن و تجارت، کمیته امداد امام خمینی (ره)، بهزیستی و ... بایستی همکاری لازم برای معرفی و شناساندن افراد بیسواد به آموزش و پرورش را داشته باشند.

سرپرست استانداری گیلان بیان داشت: علاوه بر بهره مندی از دستگاه های دولتی بایستی از ظرفیت های سازمان های عمومی شامل شهرداری ها و دهیاری ها نیز در این بخش استفاده شود بنابراین فرمانداران از طریق بخشداران زمینه مشارکت دهیاران و شورای های اسلامی را در این زمینه فراهم کنند.

وی در ادامه سخنانش در جلسه شورای آموزش و پرورش گیلان اظهار داشت: این استان ظرفیت و توان برگزاری جشنواره های ملی در عرصه های مختلف علمی ، آموزشی ، فرهنگی و پرورشی را دارد بنابراین هر زمانی که وزارت آموزش و پرورش پیشنهاد برگزاری این جشنواره ها را داد، اعلام آمادگی شود.

سرپرست استانداری گیلان خاطر نشان کرد: برگزاری جشنواره های مختلف فرهنگی و ورزشی و جابرحیان می تواند زمینه معرفی بیشتر شایستگی های آموزشی، علمی و فرهنگی دانش آموزان و فرهنگیان را به دیگر استان های کشور نشان دهد.

وی با بیان این که آموزش و پرورش مهمترین و زیربنایی ترین عامل توسعه هر جامعه است، اضافه کرد: برای دستیابی به همه شاخص های توسعه یافتگی گیلان به ویژه شاخص توسعه انسانی و علمی ، نیازمند تقویت آموزش و پرورش هستیم.

در سال تحصیلی گذشته افزون بر ۳۹۳ هزار دانش آموز در مدارس استان گیلان تحصیل کردند.

۷۲۸۶ /6030

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.