سید امین نجات روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: یک کومه غیر مجاز صیادی احداث شده در حریم رودخانه شلمانرود در حوزه شهرستان لنگرود با اخذ مجوز قضایی تخریب و صیاد غیرمجازی که بطور دائم با اذیت و آزار ماموران مبادرت به صید می کرد دستگیر و به مرجع قضایی تحویل شد.
وی خاطرنشان کرد: در عملیات تخریب این کومه که با حضور ماموران نیروی انتظامی شهرستان همراه بود کلیه ادوات غیر مجاز موجود در محل از جمله تورهای صیادی جمع آوری و ضبط شده است.
وی اظهارداشت: کومه های صیادی علاوه بر آنکه به عنوان یک تخلف آشکار جهت صید غیر مجاز آبزیان مورد استفاده قرار می گیرد به عنوان ساخت و ساز غیر مجاز در حریم رودخانه ها می بایست تحت پیگیرد قضایی قرار گیرند.
نجات گفت: رودخانه شلمانرود یکی از رودخانه های پر آب استان گیلان محسوب می شود و از لحاظ تولید مثل طبیعی انواع ماهیان و دیگر آبزیان دارای اهمیت است که در فصل تکثیر آبزیان یعنی از نیمه دوم اسفند تا خرداد ماه هر سال از این رودخانه مراقبت های ویژه صورت می گیرد.
وی افزود:این رودخانه در تولید مثل ماهیان استخوانی بسیار مهم است و گاهی نیز دیده شده است که ماهیان خاویاری نیز برای تخم ریزی به دهانه این رودخانه وارد می شوند.
وی ادامه داد: رودخانه شلمانرود از مناطق بالا دست شهر اتاقور شهرستان لنگرود سرچشمه می گیرد و از آب نسبتا زلالی برای تکثیر طبیعی ماهیان برخوردار است و با گذر از داخل شهر شلمان وارد دریای خزر می شود و این رودخانه از زمان های گذشته اهمیت خاص شیلاتی و محیط زیستی داشته و هم اکنون هم دارد که اداره حفاظت محیط زیست لنگرود اقدامات پایشی به منظور جلوگیری و ممانعت از صید غیر مجاز در این رودخانه انجام می دهد.
شهرستان لنگرود در 70کیلومتری شهر رشت مرکز استان گیلان و در 15کیلومتری لاهیجان قرار دارد.
6029 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.