وزش باد جنوبی شدید که چند روزی است در ارتفاعات شرق گیلان جریان دارد، امروز (دوشنبه) شهرها و مناطق جلگه ای را نیز در بر گرفت و علاوه بر کاهش رطوبت و افزایش دما ، خطر سقوط درختان در مناطق جنگلی و شهری را به دنبال دارد و تاکنون خسارت هایی نیز برجا گذاشته است.
به گزارش ایرنا ظهر امروز داربست یک ساختمان بلند مرتبه در حال ساخت در خیابان مطهری لاهیجان روی دو واحد مسکونی و یک دستگاه خودروی پراید سقوط کرد و موجب قطع کابل های برق مسیر شد؛ همچنین سقوط یک درخت در خیابان آزادگان لاهیجان روی یک دستگاه خودروی سوناتا، به این خودرو خسارت وارد کرد.
ستاد بحران شهرستان لاهیجان نیز بر اثر وزش باد شدید به حالت آماده باش درآمده، تاکنون میزان خسارت های وارده اعلام نشده است.
براساس اعلام اداره هواشناسی شهرستان لاهیجان سرعت وزش باد گرم در این شهر هنگام ظهر امروز، 72کیلومتر بر ساعت بوده که به نسبت شدید محسوب می شود.
رئیس اداره هواشناسی لاهیجان با توصیه به شهروندان، از آنان خواست با توجه به احتمال سقوط درختان ناپایدار و خسارت های احتمالی ، مواظبت های لازم را بعمل آورند.
رضا موید ناصری افزود: شهروندان از توقف زیر تابلو ها و درختانی که پایدار نیستند، خودداری کنند و از پارک خودروها زیر درختان نیز بپرهیزند.
وی تصریح کرد: وزش باد در این مناطق تا ظهر امروز شدت دارد و از عصر بتدریج از شدت آن کاسته شده و تضعیف خواهد شد ضمن اینکه وزش چنین باد شدیدی در فروردین ماه و آبان ماه سال جاری نیز در این مناطق سابقه داشته است.
ناصری دمای فعلی شهر لاهیجان را 20درجه سلسیوس و رطوبت آن را 22درصد اعلام کرد.
سرعت وزش باد جنوبی در شهر کوهستانی دیلمان از توابع شهرستان سیاهکل نیز 44 کیلومتر بر ساعت گزارش و دمای این شهر شش درجه اعلام شده است.
لاهیجان در 40 کیلومتری شرق مرکز استان گیلان واقع است.
6029 / 2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.