به گزارش خبرنگار ایرنا سید مناف هاشمی شامگاه دوشنبه در نشستی با جوانان ایده پرداز در حوزه روستایی اظهارداشت: حوزه فناوری اطلاعات و امور روستایی استانداری باید از ایده های جوانان روستایی بانک اطلاعاتی تشکیل داده و آنها که قابلیت اقتصادی شدن را دارد، حمایت کند.
وی تاکید کرد: حمایت از این ایده ها تنها مالی نبوده وبرخی ایده ها نیازمند پشتیبانی معنوی و کمک به تبلیغات آن، یا اخذ مجوز بوده تا تجاری سازی شود.
استاندار به برخی از ایده های خلاقانه در حال اجرا در سطح روستاهای گلستان مانند 'روستاهای بدون بیکار و یا بدون معتاد' در سطح دو یا سه روستا در هر یک از فرمانداری های 14 گانه استان نیزاشاره کرد و گفت: اقدامات مطلوبی در این زمینه صورت گرفته است که انجام چنین طرح هایی علاوه بر کاهش آسیب های اجتماعی باعث ثبات جمعیت و جلوگیری از مهاجرت روستانشینان به شهر خواهد شد.
هاشمی همچنین یادآور شد: هم اینک طرح تفیک زباله از مبدا در سطح 70روستای استان در حال انجام است که دستاوردهای ملموسی در حوزه حفظ سلامت و محیط زیست داشته است.
وی همچنین به راه اندازی و تجهیز خانه های ورزش در 100روستای استان اشاره کرد و افزود: شادابی و نشاط ناشی از ورزش باید در بین روستانشیان نهادینه شود.
در این نشست که با حضور معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری برگزار شد، شماری از جوانان شرکت کننده ایده های خود را در حوزه تاثیر شبکه های اجتماعی بر صنعت گردشگری روستاها بیان کردند و خواستار اصلاح برخی آیین نامه ها و دستور العمل های مربوط به اعطای مجوز به فعالیت های این حوزه شدند.
استان گلستان یک میلیون و 869 هزار نفر جمعیت دارد که کمتر از نیمی از آنان در یکهزار و 75 روستا زندگی می کنند.
7333/1648
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.