غلامعلی نورا روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: شهرک گلخانه ای روستای خوجملی به مساحت 40 هکتار که در زمینه تولید بذرهای هیبریدی سبزی و صیفی جات فعال خواهد کرد، یکی از این شهرک ها است.
وی افزود: در این شهرک که 33 هکتار از مساحت آن مسقف می شود، حدود 10 درصد از نیاز کشور به بذرهای هیبریدی سبزی و صیفی جات تامین می شود.
نورا اضافه کرد: دو شهرک تولید محصولات گلخانه ای دیگر هر کدام به مساحت 30 هکتار نیز در روستای گوزنی تپه و دهستان باغلی مرامه احداث می شود.
وی تصریح کرد: مقدمات احداث این شهرک های گلخانه ای فراهم شده و بزودی عملیات اجرایی آن آغاز می شود.
مدیر جهاد کشاورزی گنبدکاووس همچنین از احداث یک واحد گلخانه ای تمام شیشه ای به مساحت تقریبی سه هکتار درحومه روستای شهرک شهید بهشتی از توابع بخش مرکزی این شهرستان خبر داد و گفت: عملیات اجرایی این واحد تولیدی نیز بزودی آغاز می شود.
نورا با مناسب دانستن شرایط اقلیمی گنبدکاووس برای تولید محصولات گلخانه ای، یادآور شد: در ماه های گذشته تقاضا برای احداث 120 هکتار گلخانه در این شهرستان انجام شده که تاکنون برای حدود 68 هکتار آن پروانه تاسیس صادر و عمیات احداث 2،3 هکتار آن نیز آغاز شده است.
وی، به سیاست حمایتی دولت برای احداث گلخانه و پرداخت 80 درصد هزینه احداث آن نیز اشاره کرد و گفت: تنها برای احداث دو واحد شهرک گلخانه ای و یک واحد گلخانه شیشه ای در گنبدکاوس افزون بر 700 میلیارد ریال تسهیلات از محل خط اعتباری صندوق توسعه ملی پیش بینی شده است.
نورا، صرفه جویی درمصرف آب، افزایش حداقل پنج برابری تولید و اشتغالزایی بالا را از مزایای تولید محصولات گلخانه ای دانست و اضافه کرد: درحال حاضر پنج واحد تولید محصولات گلخانه ای با مجموع مساحت سه هکتار در گنبدکاووس فعال است.
شهرستان گنبدکاووس با 350 هزار نفر جمعیت واقع درشرق گلستان حدود 170 هزار هکتار اراضی زراعی و باغی و حدود 20 هزار هکتار کشت دوم دارد که سالانه 700 تا 900 هزار تن انواع محصولات کشاورزی و دامداری به ارزش تقریبی 16 هزار میلیارد ریال در آن تولید و روانه بازار می شود.
/3039/1860
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.