پایگاه خبری تحلیلی گلستان 24 نوشت: با پایان فصل بهار و شروع تابستان بیشتر خانواده‌های ایرانی تصمیم به سفر می‌گیرند چرا که اکثر خانواده‌ها فرزندان محصل دارند و تعطیلی مدارس و همینطور گرمای هوا شروع یک سفر خوب را مهیا می سازد.
طبق آمارهای گردشگری بیشترین آمار گردشگری، سیاحتی مربوط به استان‌هایی می باشد که به سواحل و دریا متصل می باشند، همانند استان مازندران که گردشگران زیادی را به خود اختصاص داده است.
شهرهایی همانند بندر ترکمن و بندر گز به همان گونه که از نامشان پیداست، برای مخاطب و گردشگران و کسانی که تاکنون این شهرها را ندیده اند، بندری متصل به دریا و زیبا را تداعی می کند.
در صورتی که اینگونه نیست و می دانیم که سواحل بندرگز مدتی است که خشکیده و سواحل شهر بندرترکمن هم همانند باتلاق شده است و هیچ جاذبه گردشگری برای مسافرین و گردشگران ندارند و طبق مصاحبه ای که با بازدیدکنندگان این سواحل داشته‌ایم، دریافتیم که سواحل این دو شهر آنچه که مد نظر مسافرین بوده است، نبوده و مورد پسند آنها نیست.
این موارد نیز بر می گردد به بی مهری و بی تفاوتی مسئولین به سواحل استان، همچنین عدم لایروبی و برنامه ریزی صحیح و مداوم در بازه های زمانی مختلف یکی از علل های حال روز فعلی این سواحل می باشد.
همانطور که گفته شد وجود دریا و سواحل در استان می‌تواند به ازدیاد گردشگران در استان کمک شایانی کند و همینطور باعث ایجاد شغل برای جوانان و مردم استان شود.
در حال حاضر سواحل بندر ترکمن به بندرگز، نیازمند اعتبارات و همینطور زمان زیادی برای احیاسازی می باشد که به نظر می رسد به علت این موارد تاکنون رسیدگی زیادی به این سواحل نشده است.
ساحل زیبا و تمیزی در شرق سواحل بندر ترکمن و نزدیکی شهرستان گمیشان وجود دارد که با ساحل شنی و موج های آرام خود می‌تواند خواسته های مسافرین و گردشگران را تا حدودی برآورده کند.
استان گلستان اگر می خواهد از این فرصت استفاده کند و یک جاذبه گردشگری پر رونق به طبیعت خود اضافه کند، نیازمند یک برنامه ریزی و ایجاد زیرساخت های مناسب در سواحل زیبای شهرستان گمیشان می باشد.
مسئولان اگر میخواهند این ساحل همانند سواحل شهرستان بندرگز و بندر ترکمن بی رونق نشود، باید تلاش کنند تا کمترین زیرساخت ها برای دسترسی به این ساحل ایجاد شود؛ چرا که هنوز جاده ای برای رسیدن به ساحل وجود ندارد و اگر کسی بخواهد به این ساحل سر بزند، باید از زمینهای سنگلاخ بگذرد تا به این ساحل برسد.
بدون شک اگر مسئولان توجه ای به سواحل کنند و تبلیغات مناسبی داشته باشند، این سواحل می‌تواند در آینده سود زیادی برای مردم استان گلستان داشته باشد.
6204/2729
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.