دبیر استانی این دوره از المپیک ویژه ایران روز شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: 15 تیم از استانهای مختلف، 15 تیم مراکز عضو جدید ستاد المپیک ویژه ایران به همراه یک تیم از کشور گرجستان و تیم مرکز جامع توانبخشی و حرفه آموزی بهکوش گرگان به عنوان میزبان، در این دوره از بازی ها شرکت می کنند.
مریم گیلاسیان اظهار کرد: تیم گرجستان با 9 ورزشکار و پنج همراه، رییس و معاون المپیک ویژه کویت و رییس المپیک ویژه لبنان در این دوره حضور دارند.
وی یادآور شد: رقابت های المپیک ویژه ایران روزهای پنجشنبه و جمعه (20 و 21 اردیبهشت ماه) هفته جاری در گرگان برگزار خواهد شد.
مدیر مرکز جامع توانبخشی و حرفه آموزی بهکوش گرگان اضافه کرد: از استان گلستان 180 دختر و پسر ورزشکار معلول کم توان ذهنی و حرکتی در این رقابت ها حضور دارند.
به گفته وی؛این رقابت ها در مجموع با شرکت 255 ورزشکار، 88 مربی و متخصص و با حضور برخی از خانواده های ورزشکاران برگزار می شود.
وی با بیان اینکه المپیک ویژه ایران مخصوص معلولان با اختلالات ذهنی و حرکتی است، افزود: هدف از برگزاری این المپیک تلاش برای حضور بیشتر این افراد در جامعه، تغییر نگاه از ناتوانی به توانایی آنان و شادی ورزشکاران و خانواده های آنان است.
گیلاسیان المپیک ویژه را بعد از المپیک و پارالمپیک، سومین بازی های معتبر دنیا بیان کرد و گفت: بازی های جهانی المپیک ویژه معلولان کم توان ذهنی و حرکتی به صورت تابستانه و زمستانه برگزار می شود.
وی تصریح کرد: ورزشکاران در این المپیک در سه رشته بوچی، فوتبال و دو و میدانی در 2 بخش دختران و پسران رقابت می کنند.
دبیر استانی المپیک ویژه ایران با یادآوری اینکه دوره قبلی این بازی ها در دزفول برگزار شد و مرداد ماه مشهد میزبان بعدی است، گفت: استان گلستان برای دومین بار میزبان این المپیک شده است.
وی یادآور شد: این بازی ها امسال با شعار 'لبخند بزن و باور کن' با هدف باور توانمند بودن این افراد انتخاب شده است.
به گزارش ایرنا 275 کشور عضو کمیته المپیک جهانی هستند و در بخش منطقه ای آن 32 کشور و از جمله ایران حضور دارند که به عنوان منطقه 'منا' (mena) معروف است.
اکنون 14 استان کشور با 220 مرکز و 20 هزار و 350 نفر معلول و 800 متخصص داوطلب در کمیته المپیک ویژه ایران عضویت دارند.
3014/1648
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.