حسن خسروی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برای استقبال از مسافران نوروزی و اسکان آنان برنامه های متنوعی از سوی دستگاه ها و نهادهای عضو ستاد خدمات سفر شهرستان گالیکش پیش بینی شده است.
وی گفت: شهرداری گالیکش با نظافت و تزیین معابر شهری، چیدن سفره هفت سین در ورودی شهر، اجرای برنامه های نمایشی عیدانه در پارک نیل کوه و آماده سازی پنج پارک زیبا در سطح شهر از مسافران نوروزی استقبال می کند.
خسروی اضافه کرد: آموزش و پرورش گالیکش نیز 13 مدرسه با مجموع یکصد کلاس را برای طرح اسکان مسافران نوروزی در مناطق شهری و روستایی این شهرستان آماده کرده است.
وی تصریح کرد: علاوه بر مدارس طرح اسکان، تعدادی مساجد بین راهی در حاشیه جاده بین المللی تهران - مشهد تا روستای تنگراه برای استراحت و انجام فرایض دینی برای مسافران و گردشگران نوروزی پیش بینی شده است.
رئیس ستاد هماهنگی خدمات سفر نوروری گالیکش ادامه داد: اداره میراث فرهنگی این شهرستان نیز از 28 اسفند 96 تا 15 فروردین 97 اسفند در حاشیه جاده روستای گردشگری بش اویلی نمایشگاه صنایع دستی و پخت غذاهای محلی اقوام را با 30 غرفه برپا می کند.
خسروی گفت: غرفه های این نمایشگاه آلاچیق های قوم ترکمن، سیاه چادرهای قوم کرد، خانه های کاه گلی قوم قزلباش، اجرای آداب و رسوم اقوام محلی همراه با موسیقی سنتی و بازی های بومی و عکاسی می باشد.
وی، برگزاری جشن پرواز بادبادک ها در پارک نیل کوه و برگزاری مسابقات کشتی سنتی در 12 فروردین در پارک جنگلی گالیکش در مسیر فارسیان از دیگر برنامه های پیش بینی شده برای تعطیلات نورز 97 برشمرد.
در همین پیوند مسئول کمیته اطلاع رسانی و فرهنگی ستاد اجرایی خدمات سفر گالیکش نیز درجلسه این کمیته از پیش بینی 200 برنامه فرهنگی و هنری ویژه مسافران و گردشگران نوروز 97 دراین شهرستان خبر داد.
حجت الاسلام رضا فرامرزی گفت: در ایام تعطیلات نوروز 97 علاوه بر استقرار پایگاه های راهنمای مسافران توسط هلال احمر، تعدادی از مساجد روستاهای حاشیه جاده بین المللی تهران - مشهد نیز بصورت شبانه روزی آماده پذیرایی از مسافران می باشند.
مریم آتابای رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گالکیش نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، از آغاز فعالیت نمایشگاه عیدانه و عرضه محصولات صنایع دستی، غذاهای سنتی و سوغات محلی بانوان کارآفرین این شهرستان خبر داد و گفت: این نمایشگاه درخیابان اصلی گالیکش با 18 غرفه تا پایان تعطیلات نوروزی برپا می باشد.
شهرستان گالیکش با افزون بر 63 هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است.
/7481/1860
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.