مرتضی اسدی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این اردو از 20 آذر ماه در علی آباد کتول برگزار می شود و ملی پوشان تا 26 آذرماه تمرینات خود را زیر نظر کادر فنی برگزار خواهند کرد.
وی بیان کرد: به جز 42 کشتی گیر استان های دیگر که به دعوت فدراسیون در این اردو حضور دارند، 10 کشتی گیر و دو مربی گلستانی هم در اردو شرکت خواهند کرد.
دبیر هیات کشتی گلستان افزود : در این اردو علاوه بر کشتی گیران گلستان، کشتی گیرانی از 15 استان کشور شامل سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی و شمالی، لرستان، خوزستان، مازندران، تهران، فارس، گیلان، البرز، کردستان، قم، اردبیل، آذربایجان شرقی و کهگیلویه و بویراحمد حضور خواهند داشت.
اسدی به شرایط کشتی فرنگی در گلستان اشاره کرد و گفت: اگر چه تلاش های فراوانی برای رشد و رونق این رشته در حال انجام است اما هنوز تا رسیدن به حد مطلوب و کسب افتخارات ملی و بین المللی توسط کشتی گیران گلستانی فاصله زیادی داریم .
وی بیان کرد: برگزاری اردوهای متمرکز و شبانه روزی و تقویت مربیان با اعزام به دوره های آموزشی، از جمله برنامه های در نظر گرفته شده از سوی هیات کشتی گلستان برای تقویت کشتی گیران و حرکت به سمت مدال آوری و قهرمان پروری است.
شهر نوکنده در غرب گلستان، در سال های دور یکی از مناطق قهرمان پرور و سازنده کشتی کشور بود که مدال آوران متعددی از این شهر به کشتی کشور معرفی و افتخار آفرینی کردند.
رمضان خدر شاید سرشناس ترین کشتی گیر نوکنده در سال های دور باشد.
علاوه بر نوکنده، دیگر مناطق گلستان هم در گذشته قهرمانان نامداری داشت که سرشناس ترین آن ها، رضا سوخته سرایی است که هم در آزاد و هم در فرنگی موفق به کسب عنوان قهرمانی در بازی های آسیایی شده است.
3091/1860
خبرنگار : میثم محسنی ** انتشار دهنده: تاج محمد شیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.