به گزارش خبرنگار ایرنا ، سیدمناف هاشمی روز پنجشنبه در نشست ستاد پشتیبانی زلزله زدگان غرب کشور در گرگان اظهار کرد: تجربه نشان داده گلستان مستعد بروز حوادث و سوانح گوناگون است که باید برخی امکانات برای رسیدگی و کمک به حل بحران های احتمالی در استان ذخیره و از ارسال همه تجهیزات به دیگر مناطق بحران زده در کشور خودداری شود.
وی بیان کرد: باید در گلستان آمادگی مقابله با بحران ها ایجاد شود که برگزاری مانور و تمرین های امدادی وارائه آموزش های به موقع و مناسب ، بخشی از راهکارهای تقویت این آمادگی ها است.
استاندار گلستان با قدردانی از کمک های مردم نوعدوست استان به مناطق زلزله زده غرب کشور اظهار کرد: از همان ساعات اولیه وقوع این حادثه مردم گلستان تلاش کردند از همه توان و ظرفیت خود برای رفع آلام هموطنان استفاده کنند که امیدواریم این کمک ها با مدیریت واحد ، به حل بخشی از دغدغه بزرگ مردم این مناطق منجر شود.

* ارسال 16 تریلی حامل کمک های گلستان به مناطق زلزله زده کرمانشاه
هاشمی ادامه داد: تاکنون 16 تریلی کمک توسط هلال احمر و چندین محموله کمک توسط سازمان ها و گروه های مردمی به مناطق زلزله زده ارسال شده اما اولویت گلستان تلاش برای بازسازی 9 روستای کرمانشاه است.
وی گفت: مطابق برنامه ریزی های انجام شده مسئولیت بازسازی کامل 9 روستا به گلستان واگذار شده است که برای انجام این هدف تجهیزات، امکانات و نیروهای زبده با مدیریت سپاه نینوا وارد منطقه شده و در حال پاکسازی و آواربرداری های اولیه هستند.
فرمانده سپاه نینوا گلستان هم با قدر دانی از کمک های مردم برای زلزله زدگان کرمانشاه اظهار کرد: به جز برخی ماشین آلات که سپاه ازهفته های قبل به این منطقه ارسال کرد ، چندین دستگاه لودر ، کمپرسی ، تانکر سوخت ، کمرشکن و مانند آن مورد نیاز است که امیدواریم به زودی و با بهره گیری از همه ظرفیت های استان این نیازها تامین و به روستاهای هدف ارسال شود.
سرادر رحمت الله صادقی اظهار کرد: 9 روستایی که بازسازی آن به عهده گلستان است، 300 خانوار جمعیت دارد که استقرار همین تعداد کانکس و احداث 50 حمام و سرویس بهداشتی هدف سپاه در این روستاها است .
وی بیان کرد: تثبیت زندگی این خانوارهای آسیب دیده در روستاها و جلوگیری از مهاجرت آنها به شهر در گرو بازسازی هر چه سریع تر و فراهم آوردن امکانات مورد نیاز است.
فرمانده سپاه نینوا گلستان بر لزوم مدیریت واحد و یکپارچه در توزیع کمک های مردمی گلستان در کرمانشاه تاکید کرد و گفت: هم اینک اقلامی مانند برنج ، چای ، قند ، روغن و آرد نیاز جدی مردم این روستاها است که باید با جهت دهی دریافت این کمک ها ، برای رفع نیازهای آنها اقدام کرد.
به گزارش ایرنا زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان ماه در 11 کیلومتری بخش ازگله، 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب مرکز کرمانشاه به وقوع پیوست.
این زلزله به هفت شهرستان و یکهزار و 950 روستای استان کرمانشاه خسارت وارده کرده و طبق برآورد اولیه دستکم 31 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی تخریب کلی و جزئی شدند.
بر اساس اعلام مسئولان ، این زمین لرزه تاکنون 505 کشته و بیش از 12 هزار مصدوم داشته است.
3091 /1648
خبرنگار : میثم محسنی ** انتشار: پری سالارنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.