سرهنگ علی احمدزاده روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بازدید این گردشگران از تالاب های بین المللی آلاگل ، آلما گل و آجی گل، بازراچه مرزی اینچه برون و بقعه متبرکه دانشمند انجام شده است.
فرمانده هنگ مرزی اترک استان گلستان افزود: در این مدت راهنمایی گردشگران به سرنشینان 676 دستگاه خودرو و خدمات ویزیت رایگان پزشکی و مشاوره به 114 نفر ارائه و 79 جلد بروشور آموزشی مسائل بهداشتی و پزشکی توزیع شده است.
وی از ورود 132 مسافر ترکمنستانی به خاک ایران از طریق مرز اینچه برون در سه روز گذشته خبر داد و گفت: در این مدت ورود 53 دستگاه خودرو ایرانی و 63 دستگاه خودرو خارجی ترانزیت و نیز خروج 68 دستگاه خودرو ایرانی و 112 دستگاه خودرو خارجی ترانزیت از گمرک اینچه برون ثبت شده است.
بخش مرزی داشلی برون گنبدکاووس در جوار مرز ایران و ترکمنستان واقع است که ساکنان آن را ترکمن ها تشکیل می دهند و علاوه بر جاذبه های گردشگری فرهنگی قوم ترکمن همچون صنایع دستی، اغذیه محلی، لباس های سنتی و شیوه زندگی سنتی ترکمن ها از جاذبه های طبیعی، مذهبی و اقتصادی همچون تالاب های بین المللی آلاگل، آلماگل و آجی گل، بقعه ملاعلی عطا دانشمند و بازارچه مرزی در جوار گمرگ اینچه برون برخوردار است.
1860
انتشار دهنده : تاج محمد شیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.