عبدالرضا فاضل روز دوشنبه اظهار داشت: از زمان شیوع این بیماری تاکنون ۲ هزار و ۹۳۰ نفر در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان بستری شدند که به جز فوت شدگان، هنوز ۸۶۱ نفر با ظن ابتلا به این بیماری، تحت درمان و معالجه قرار دارند و بقیه مرخص شدند.

وی بیان کرد: همچنین تاکنون پاسخ ۸۷۸ آزمایش ارسالی بیماران مشکوک به کرونای گلستان دریافت شد و در انتظار پاسخ آزمایش بقیه بیماران مشکوک به کرونای استان هستیم.

وی همچنین بر ضرروت ماندن مردم در خانه ها تاکید کرد و گفت: اگر روند حضور شهروندان در خیابان و شلوغی بازار ادامه‌دار باشد، در روزهای آینده شاهد افزایش مبتلایان به کرونا خواهیم بود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان خاطرنشان کرد: حضور پرتعداد مراجعه کنندگان، ادامه فعالیت و خدمت رسانی کادر درمانی مشکل‌ کرده و ادامه این روند ممکن است منجر به کمبود تخت‌های بستری شود.

وی گفت: اکنون در نقاهتگاه بیماران بهبود یافته کرونایی در گرگان، ۱۲ نفر بستری هستند که از امروز مسوولیت درمان این بیماران برعهده پزشکان، متخصصان و پرستاران بسیج و سپاه است.

براساس آخرین آمار اعلام شده بیشترین بیماران بستری در بیمارستان صیاد شیرازی گرگان هستند و شهرهای گرگان، کردکوی و علی‌آباد کتول بیشترین شیوع و گسترش این بیماری را دارند.

۷ نقاهت‌خانه برای گذراندن دوران پس از درمان بیماران بهبود یافته کرونا در گلستان تجهیز و مورد استفاده قرار می گیرد.

ممنوعیت ورود به گلستان، تعطیلی واحدهای اقامتی برای نوروز و ممنوعیت وارد شدن به تفرجگاهها و بوستان‌های عمومی از جمله دیگر تمهیدات برای پیشگیری از شیوع کرونا در این استان است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.