استاندار گلستان از روند آماده‌سازی هتل ورزش به عنوان نقاهت خانه بهبودیافتگان ویروس کرونا دیدن کرد.

هادی حق شناس در این بازدید گفت: تلاش می کنیم با همکاری تمامی دستگاه این مکان تا ۲۴ ساعت آینده آماده پذیرش بیماران بهبودیافته کرونا برای گذراندن دوران نقاهت شود.

**

رییس کل دادگسری گلستان گفت: روز گذشته ۳۳۰ هزار جفت دستکش در گشت مشترک تعزیرات و آگاهی استان در گرگان کشف و با نظارت دستگاه قضایی برای استفاده کادر درمان به دانشگاه علوم پزشکی تحویل داده شد.

هادی هاشمیان افزود: دادستان های استان موظفند علاوه بر حضور فعال در گشت های بازرسی، بر روند توزیع اقلام بهداشتی در شهرستان محل کار خود نظارت کنند.

وی تاکید کرد: برخورد با محتکران و متخلفان و کسانی که مصوبات ستاد استانی کرونا برای پیشگیری و کنترل کرونا را جدی نگیرند، سخت گیرانه است.

**

لوازم و تجهیزات پزشکی به مبلغ ۷۳۸ میلیون ریال برای استفاده بخش شیمی درمانی توسط یک بانوی خیر گنبدی به بیمارستان‌ این شهر اهدا شد.

** 

سری اول بسته های بهداشتی توسط سازمان همیاری شهرداری های استان به شهرداری های گرگان و گنبد تحویل داده شد.

عیسی سالکی مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری گلستان گفت: در این مرحله ۲ هزار محموله به شهرداری گرگان و یک هزار و پانصد محموله به شهرداری گنبد تخصیص داده شد و به زودی برای سایر شهرداری ها نیز بسته های بهداشتی در نظر گرفته می شود.

**

رییس اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی گرگان گفت: با وجود تعهد بخش خصوصی برای ۴۰ دستگاه ونتیلاتور (تهویه های مکانیکی که برای تنفس بیماران استفاده می شود) ، خیران استان تاکنون ۵۵ دستگاه خریداری کردند.

علی محمد چوپانی اظهار داشت: روز گذشته ۲۵ دستگاه ونتیلاتور وارد استان شده و ۲۵ دستگاه دیگر هم امروز و پنج دستگاه دیگر تا چند روز آینده وارد گلستان خواهد شد.

**

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: ظرفیت تخت‌های بیمارستان‌هایی که مختص بستری بیماران حاد تنفسی در استان گلستان بودند پر شده است و جوابگوی بیماران جدید نیست.

سراج الدین عارف نیا از مردم خواست علاوه بر تداوم خودمراقبتی و رعایت بهداشت فردی تا حد امکان از منازل خود جز خارج نشوند.

**

مدیرکل بهزیستی گلستان گفت: برای پیشگیری از شیوع کرونا، حضور افراد در مراکز شبانه روزی سالمندان و معلولان با محدودیت همراه شد و ملاقات با افراد مقیم مراکز بهزیستی ممنوع است.

**

 دوره پیشگیری از بیماری کرونا برای ۲۰۰ صیاد پره استان گلستان با هدف جلوگیری از شیوع و فراگیری این بیماری برگزار شد.

در این دوره آموزشی، با اشاره به اهمیت تغذیه سالم در سلامتی شهروندان نکات بهداشتی و مواردی را که صیادان پره برای جلوگیری از ابتلا و انتقال ویروس کرونا باید رعایت کنند آموزش داده شد.
 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.