محمدرضا ولی‌اللهی روز چهارشنبه در حاشیه افتتاح ۶۵۰مین واحد مسکونی بازسازی شده از سیل در روستای گدم‌آباد گنبدکاووس به خبرنگاران گفت: از تسهیلات پرداخت شده پنج هزار و ۹۱۰ میلیارد ریال آن تسهیلات بانکی برای ساخت و تعمیرات مسکن و هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال هم کمک بلاعوض دولت بوده‌است.

وی خاطرنشان کرد: مجموع کمک‌های بلاعوض ابلاغی برای مسکن سیل‌زدگان گلستانی مبلغ دو هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال است که تاکنون هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال آن پرداخت شده است.

ولی‌اللهی اضافه کرد: بنیاد مسکن گلستان و ستادهای معین آن که از برخی استان‌های کشور بودند، از زمان شروع تعمیرات و بازسازی مسکن سیل‌زگان این استان تا الان تعمیر ۱۴ هزار و ۶۲۷ واحد مسکونی درمناطق شهری و روستایی را انجام داده‌اند و احداث هفت هزار و ۷۰۷ مسکن دیگر هم آغاز شده که بخش قابل توجهی از آنها افتتاح شده‌است.

وی همچنین از افتتاح طرح هادی در ۳۹ روستای گلستان در دهه فجر امسال هم خبر داد و گفت: برای عملیات اجرایی این طرح‌ها در مجموع ۱۳۵ میلیارد و ۵۶۰ میلیون ریال هزینه شده است.

استان گلستان با جمعیت تقریبی یک میلیون و ۹۰۰ هزار نفر در روزهای پایانی سال گذشته و روزهای آغازین امسال براثر بارش شدید و کم سابقه باران در برخی نقاط روستایی و چند شهر از جمله گنبدکاووس، آق قلا و گمیشان دچار سیل شدند که این رخداد طبیعی علاوه بر خسارت‌های بخش مسکن، به برخی زیرساخت‌های این مناطق هم آسیب زد که درمجموع به گفته مسوولان این استان سیل امسال ۴۸ هزار میلیارد ریال خسارت وارد کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.