محمودرضا دنکوب روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان داشت: درسال گذشته از مجموع 1948 پرونده تشکیل شده در حوزه تخلفات اقتصادی که به شعب این اداره شبه قضایی وارد شد، 1937 پرونده بررسی و حکم صادر شد.
وی گفت: بیشترین تخلفات صورت گرفته سال گذشته 'گرانفروشی، عدم درج قیمت، کم فروشی، قاچاق کالا و فرآورده های سوختی، چوب و لوازم بهداشتی و آریشی و گوشی تلفن همراه' بوده است.
دنکوب اضافه کرد: برخی از پرونده های تشکیل شده درسال گذشته هم اکنون درحال بررسی می باشد که مهمترین آن مربوط به کشف محموله کاغذ A4 به ارزش تقریبی دو میلیارد ریال هنگام خروج از مرز اینچه برون به مقصد ترکمنستان است.
وی تصریح کرد: تخلفات اقتصادی صورت گرفته اعم از صنفی و غیرصنفی درحوزه فعالیت این اداره شامل سه شهرستان گنبدکاووس، آزادشهر و رامیان بوده است.
رییس اداره تعزیرات حکومتی گنبدکاووس ادامه داد: این اداره زیرمجموعه وزارت دادگستری و مرجع رسیدگی به تخلفات اقتصادی است و دراین خصوص با متخلفان بالاخص افراد فرصت طلب اقتصادی، بدون اغماض برخورد می کند.
دنکوب با قدردانی از همکاری دستگاه های نظارتی مانند صنعت، معدن و تجارت، بازرسی اتاق اصناف، شبکه بهداشت و درمان، دامپزشکی و استاندارد با اداره تعزیرات حکومتی در برخورد با متخلفان اقتصادی، برلزوم اهتمام و هماهنگی بیشتر درحوزه نظارت بر بازار و قیمت ها ازسوی این دستگاه ها تاکید کرد.
وی گفت: برخی از التهاب های بازار و گرانفروشی ها جنبه روانی دارد و برخی نیز متاثر از شرایط اقتصادی کشور و تحریم ها می باشد که باید برای آن درسطح کلان چاره اندیشی شود.
دنکوب اضافه کرد: البته برخی قوانین تعزیرات حکومتی، صنفی و حوزه بهداشت و درمان نیاز به اصلاح و تشدید مجازات با هدف افزایش بازدارندگی دارد که درحال پیگیری از سوی وزارت دادگستری می باشد.
ی با بیان اینکه اگر مجازات ها بازدارنده باشند، اثربخشی بهتری خواهد داشت، تصریح کرد: با این حال نظارت مستمر بر بازار و قیمت ها و برخورد با متخلفان احتمالی می باید از سوی دستگاه های نظارتی با جدیت و هماهنگی بیشتری انجام شود.
رییس اداره تعزیرات حکومتی گنبدکاووس از آغاز طرح نظارتی ویژه ماه مبارک رمضان نیز خبر داد و گفت: در این طرح علاوه بر گشت ویژه سیار تعزیرات حکومتی، گشت های مشترک با ادارات صنعت، معدن و تجارت، دامپزشکی و مرکز بهداشت انجام و از واحدهای صنفی بازدید می شود.
دنکوب افزود: باتوجه به افزایش تقاضا برای خرید اقلام ضروری و اساسی در ماه رمضان از سوی شهروندان، نظارت ها نیز افزایش یافته و با هرگونه تخلف احتمالی اعم از گرانفروشی و تقلب در فروش و یا عرضه کالای غیر بهداشتی، در اسرع وقت و بشدت برخورد می شود.
سه شهرستان گنبدکاووس، آزادشهر و رامیان با جمعیتی حدود 550 هزار نفر در شرق استان گلستان واقع هستند.
1860/3039/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.