غلامعلی نورا روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه تاکنون برای کاشت 20 هزار هکتار از این محصول با کشاورزان قرارداد منعقد شده است، افزود: پارسال از مجموع 18 هزار و 500 هکتار قرارداد کشت کلزا به دلیل شرایط اقلیمی و کاهش بارش ها، تنها 14 هزارو 200 هکتار کشت شد.
نورا اضافه کرد: در سال زراعی گذشته حدود سه هزار هکتار از اراضی تحت کشت کلزا به دلیل خشکسالی و سرما از بین رفت و سطح قابل برداشت کلزا در گنبدکاووس در به مجموع 11 هزارو 300 هکتار رسید که حدود 23 هزار تن محصول از آن برداشت شد.
مدیر جهادکشاورزی گنبدکاووس از فراهم بودن شرایط برای کشت دانه روغنی کلزا درسال زراعی جاری خبر داد و گفت: زمان طلایی کشت این محصول از 15 مهر تا پایان آبان بوده و تاکنون حدود 200 هکتار کشت شده است.
نورا افزود: برای سطح زیرکشت پیش بینی شده امسال، حدود 80 تن بذر نیاز است که تاکنون 60 تن آن تامین شده و درحال توزیع بین کشاورزان است.
وی همچنین از آمادگی کشاورزان برای کشت دو محصول جو و گندم در گنبد نیز خبر داد و اضافه کرد: تاکنون بخش قابل توجهی از نهاده های مورد نیاز شامل 'بذر و انواع کود شیمیایی' این محصولات تامین شده است.
مدیر جهاد کشاورزی گنبد ادامه داد: نیاز کشاورزان شهرستان به انواع کود شیمیایی 32 هزار تن است که تاکنون حدود 50 درصد آن تامین شده است.
شهرستان 350 هزار نفری گنبدکاووس درشرق گلستان با حدود 170 هزار هکتار اراضی زراعی و باغی از شهرستان های مهم تولیدات بخش کشاورزی در استان و کشور است.
/3039/1860
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.