به گزارش خبرنگار ایرنا، سرهنگ ابراهیم مهقانی روز سه شنبه در همایش تبیین دستاوردها و جهش های علمی درحوزه دفاعی و نظامی، در جمع اساتید و روسای مراکز دانشگاه پیام نور گلستان که در گنبدکاووس برگزار شد، افزود: زیست بوم و وحدت اقوام از جمله مسائل مورد توجه بسیج اساتید استان است.
وی، بررسی و رفع یکی از مسائل در شهرستان ها را از دیگر رویکردهای مورد توجه بسیج اساتید گلستان دانست و گفت: استادان دانشگاه بایستی با نگاه مطالبه گری موضوعات را پیگیری و در قالب یک بسته پیشنهادی تحویل متولیان و دولت بدهند.
سرهنگ مهقانی با تاکید برضرورت توجه و استفاده از نیروهای انقلابی با تفکر بسیجی در مدیریت های اجرایی، اضافه کرد: تجربه 40 ساله انقلاب نشان داده، هرجا به این نیروها و تفکر اعتماد شده، ثمرات خوبی عاید کشور شده است.
وی با یادآوری برخی پیشرفت های دفاعی، نظامی و موشکی جمهوری اسلامی، تصریح کرد: کشوری که به این موفقیت ها رسیده، قطعا می تواند با تفکر بسیجی و انقلابی دیگر مسائل و مشکلات جامعه را نیز حل و فصل کند.
جانشین بسیج اساتید سپاه نینوا گلستان با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و یاد و خاطره شهیدان، گفت: در دوران جنگ تحمیلی، 36 کشور از عراق در جنگ با ایران حمایت می کردند اما درسایه رشادت رزمندگان و شهدای ما، حتی یک وجب از خاک کشور به بیگانه داده نشد.
سرهنگ مهقانی افزود: عزت و اقتدار امروز جمهوری اسلامی به برکت خون شهیدان بوده و همه ما مدیون خون این عزیزان والامقام هستیم.
به گزارش ایرنا، رییس دانشگاه پیام نور گنبد نیز در این مراسم با تبریک هفته دفاع مقدس گفت: انقلاب اسلامی در 40 سال گذشته پیشرفت های علمی خوبی در حوزه های مختلف داشته که باید آن را برای نسل جوان تبیین کرد.
دکتر رضا یازرلو افزود: اختراعات و مقالات علمی زیادی از استادان مراکز آموزش عالی کشور، استان گلستان و این شهرستان در مجامع ملی ثبت و یا در نشریات بین المللی به چاپ رسیده است.
شهرستان گنبدکاووس با 350 هزار نفر جمعیت واقع درشرق استان گلستان، 9 واحد دانشگاهی با حدود 20 هزار دانشجو دارد.
/3039/1860
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.