به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام محمود ترابی در خطبه های نماز جمعه گنبدکاووس افزود: شرایط امروز جامعه بهترین فرصت برای تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی بوده و راه آن نیز کنار گذاشتن افراد ناتوان از مسولیت ها، استفاده از نیروهای توانمند و برخورد جدی با مفسدان است.
وی با یادآوری سخنان رییس مجلس خبرگان رهبری به دستگاه قضایی و درست دانستن آن، اضافه کرد: اکنون وقت دستگیری آفتابه دزدها نیست بلکه باید با عوامل اصلی فساد و رانت در هر پست و مقامی به شدت برخورد کرد.
حجت الاسلام ترابی گفت: علاوه بر این، دولت نیز بایستی نیروهای ناکارآمد را از سیستم اداری حذف کند زیرا انجام این دو اقدام، مطالبه جدی افکار عمومی است که باید مورد توجه دولت و دستگاه قضایی قرار گیرد.
وی تصریح کرد: در سایه هدایت های رهبری انقلاب و تلاش های مسئولان و نیز صبر و مقاومت مردم، ایران اسلامی از این شرایط با موفقیت عبور می کند.
خطیب جمعه گنبدکاووس با اشاره به شلیک موشک های نقطه زن سپاه پاسداران به مواضع رهبران حزب دمکرات کردستان در عراق، گفت: این موشک ها، نشان از اشراف اطلاعاتی و نقطه زنی از راه دور و نمایش گوشه ای از قدرت نیروهای مسلح ایران اسلامی بود.
حجت الاسلام ترابی با گرامیداشت هفته امر به معروف و نهی از منکر، به سخنان چند روز پیش ریاست جمهوری اشاره کرد و گفت: امروز امیدآفرینی درجامعه بالاترین معروف و ایجاد یاس و ناامیدی و تشویش اذهان عمومی بالاترین منکر است.
وی افزود: همه نیروهای داخلی باید با حفظ وحدت و انسجام و تبعیت از رهبری و نیز استفاده از ظرفیت های داخلی در خدمت به مردم و رفع مسائل و مشکلات آنان تلاش کنند.
امام جمعه گنبدکاووس در خطبه اول نمازجمعه این هفته نیز با تشریح فلسفه نهضت اباعبدالله الحسین (ع)، برلزوم برگزاری باشکوه مجالس عزاداری امام حسین(ع) و سپاه پوش کردن شهر تاکید کرد و گفت: با گذشت چهار روز از محرم، هنوز وضعیت شهر بویژه از سوی بازارایان چهره عزاداری به خود نگرفته است.
حجت الاسلام ترابی همچنین از مسئولان شهرداری و میراث فرهنگی گنبد درخواست کرد تا نسبت به بازگشایی مسیر تردد شهروندان و نیز عزاداران حسینی در تاسوعا و عاشورا به امامزاده یحیی بن زید (ع) این شهر اقدام نمایند.
وی افزود: چگونه است که مسئولان این دو نهاد در بازگشایی مسیرهای مشابه بدون اخذ مجوز از گرگان یا تهران اقدام می کنند اما در بازگشایی مسیر تردد شهروندان به امامزاده یحیی بن زید (ع) به بهانه تخریب میراث فرهنگی مخالفت می کنند.
امام جمعه گنبدکاووس خاطرنشان کرد: مسئولان بدانند که مردم این شهرستان میراث خوار فرهنگی نیستند بلکه خود میراث دار فرهنگی اند و از میراث گذشتگان خود به بهترین شکل صیانت می کنند.
شهرستان گنبدکاووس با 350 هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است.
/3039/1860
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.