پرینتر لیبل زن، دستگاهی است که از آن برای چاپ انواع لیبل ها و برچسب‌ها از جمله لیبل اموال استفاده می‌شود. این چاپگرها از مکانیزم حرارتی برای چاپ استفاده می کنند. بدین صورت که عمل چاپ به واسطه حرارت ایجاد شده توسط پرینت‌هد بر روی لیبل، انجام می‌شود. به همین دلیل به آن‌ها پرینتر حرارتی یا لیبل پرینتر حرارتی نیز گفته می شود. کار اصلی این چاپگرها، پرینت برچسب و لیبل است. در این مقاله قصد داریم بصورت تخصصی در مورد انتخاب مناسب‌ترین و بهترین پرینتر لیبل زن برای چاپ لیبل اموال در شرکت‌ها و سازمان‌ها صحبت کنیم.

پرینتر لیبل زن، دستگاهی است که از آن برای چاپ انواع لیبل ها و برچسب‌ها از جمله لیبل اموال استفاده می‌شود. این چاپگرها از مکانیزم حرارتی برای چاپ استفاده می کنند. بدین صورت که عمل چاپ به واسطه حرارت ایجاد شده توسط پرینت‌هد بر روی لیبل، انجام می‌شود. به همین دلیل به آن‌ها پرینتر حرارتی یا لیبل پرینتر حرارتی نیز گفته می شود.

کار اصلی این چاپگرها، پرینت برچسب و لیبل است. در این مقاله قصد داریم بصورت تخصصی در مورد انتخاب مناسب‌ترین و بهترین پرینتر لیبل زن برای چاپ لیبل اموال در شرکت‌ها و سازمان‌ها صحبت کنیم.

لیبل های اموال چه ویژگی هایی دارند؟

 

 

قبل از آنکه بخواهیم به بررسی لیبل پرینتر مناسب برای چاپ لیبل اموال بپردازیم، خوب است با لیبل اموال و ویژگی‌های اصلی آن آشنا شویم. بطور کلی لیبل‌های اموال باید سه ویژگی داشته باشند:

  1. دارای چسب بسیار قوی باشند که به سادگی کنده نشوند.
  2. حالت خُرد شونده داشته باشند، بگونه‌ای که اگر فردی عمداً قصد کندن آن را داشته باشد، جای لیبل بر روی اموال بماند و سالم کنده نشود.
  3. نباید چاپی که روی آن انجام شده است، پاک شود.

حال با دانستن موارد فوق، به بررسی لیبل پرینتر مناسب برای چاپ لیبل اموال می پردازیم.

انواع لیبل پرینتر

پرینترهای حرارتی از نظر شیوه‌ی چاپ، به دو دسته حرارتی مستقیم و حرارتی غیرمستقیم تقسیم می شوند. لیبل پرینترهای حرارتی مستقیم، بدون واسط، عمل چاپ را برروی لیبل و برچسب انجام می دهند. این بدان معناست که لیبل باید نسبت به حرارت حساس باشد و به محض دریافت حرارت، تغییر رنگ دهد.به همین دلیل، این نوع لیبل ها –که به آن‌ها لیبل حرارتی نیز می گویند– برای چاپ لیبل اموال مناسب نمی‌باشند چرا که همانگونه که گرمای پرینت هد باعث چاپ می شود، هر نوع گرمای دیگری باعث تغییر رنگ سطح لیبل می گردد. بنابراین به سادگی می‌توان نتیجه گرفت که لیبل پرینتر های حرارتی مستقیم برای چاپ لیبل اموال به کلی مردود هستند.

 

انواع شیوه‌های چاپ در لیبل پرینتر ها
انواع شیوه‌های چاپ در لیبل پرینتر ها ( حرارتی مستقیم و غیر مستقیم )

 

لیبل پرینتر حرارتی غیر مستقیم

برخلاف نوع حرارتی مستقیم، این نوع پرینترهای لیبل زن از یک واسط بنام ریبون برای چاپ استفاده می‌کنند. نحوه‌ی عملکرد پرینترهای لیبل زن حرارتی غیرمستقیم بدین صورت است که ریبون، بین پرینت‌هد و لیبل قرار می‌گیرد. سپس پرینت‌هد داغ شده، ریبون به دلیل گرما از پوسته‌ی نگهدارنده خود جدا میشود و به لیبل انتقال می‌یابد. به همین دلیل به این روش، انتقال حرارت یا Thermal Transfer نیز می‌گویند. در این صورت دیگر نیازی نیست که حتماً رول لیبل ما، به حرارت حساس باشد و دست ما را برای استفاده از انواع لیبل‌ها از جمله لیبل اموال با ویژگی‌های خاص خودش، باز می‌کند.

 

لیبل پرینتر حرارتی غیر مستقیم

برخلاف نوع حرارتی مستقیم، این نوع پرینترهای لیبل زن از یک واسط بنام ریبون برای چاپ استفاده می‌کنند. نحوه‌ی عملکرد پرینترهای لیبل زن حرارتی غیرمستقیم بدین صورت است که ریبون، بین پرینت‌هد و لیبل قرار می‌گیرد. سپس پرینت‌هد داغ شده، ریبون به دلیل گرما از پوسته‌ی نگهدارنده خود جدا میشود و به لیبل انتقال می‌یابد. به همین دلیل به این روش، انتقال حرارت یا Thermal Transfer نیز می‌گویند. در این صورت دیگر نیازی نیست که حتماً رول لیبل ما، به حرارت حساس باشد و دست ما را برای استفاده از انواع لیبل‌ها از جمله لیبل اموال با ویژگی‌های خاص خودش، باز می‌کند.

همانگونه که پیشتر ذکر شد، برای ما مهم است که چاپ روی لیبل اموال پاک نشود. اینجاست که نوع ریبون مورد استفاده نیز اهمیت ویژه‌ای پیدا می کند.

بطور کلی سه نوع ریبون یا واسط چاپ برای لیبل پرینتر وجود دارد:

  1. ریبون وکس: برای چاپ لیبل‌ها با ماندگاری نسبتاً کم مورد استفاده قرار می گیرند چرا که در مقابل رطوبت، ساییدگی و آفتاب خیلی مقاوم نیستند.
  2. ریبون وکس/رزین: برای چاپ لیبل با ماندگاری نسبتاً زیاد مورد استفاده قرار می گیرند. هرچند که در مقابل رطوبت، ساییدگی و آفتاب مقاوم هستند، اما اگر فردی به عمد قصد پاک کردن آن را داشته باشد، پاک خواهند شد.
  3. ریبون رزین: برای چاپ لیبل با ماندگاری مادام العمر مورد استفاده قرار می گیرند. چاپ آن‌ها غیرقابل پاک شدن است

مشخصاً و بنا به تعریف، ما برای چاپ لیبل اموال باید از ریبون رزین که ویژگی ماندگاری مادام العمر دارد، استفاده کنیم.

تاکنون متوجه شدیم پرای چاپ لیبل اموال، باید از لیبل پرینتر حرارتی با شیوه‌ی چاپ غیرمستقیم و ریبون رزین استفاده کنیم. حال پرسش اینجاست که آیا هر لیبل پرینتر حرارتی غیرمستقیمی، توانایی انتقال رزین به لیبل را دارد؟ پاسخ خیر است. برای انتقال رزین از پوسته‌ی ریبون به لیبل، نیاز به دمای بیشتر از حد نرمال است. هرچند که جنس لیبل در انتقال رزین به آن موثر است، اما اساساً برای انتقال رزین، دمای بیشتری در مقایسه با سایر ریبون‌ها نیاز است. بنابراین دستگاه پرینتر لیبل زن حرارتی غیرمستقیم شما باید قابلیت تنظیم و تغییر دمای پرینت هد را داشته باشد.

لیبل‌های اموال به واسطه جنسشان از سایر لیبل‌ها ضخیم تر هستند. پرینتر لیبل زن شما علاوه بر ویژگی‌های بالا، باید قابلیت تنظیم فشار هد را نیز داشته باشد تا با کم کردن فشار آن و باز کردن فضا، اصطحکاک کمتری بین لیبل، ریبون و پرینت هد به وجود آید و کیفیت چاپ افت نکند و از همه مهمتر طول عمر پرینت هد شما بیشتر شود!

بهترین پرینتر لیبل زن اموال کدام است؟

برندهای گوناگونی لیبل پرینترهای اموال تولید کرده‌اند. برندهایی مثل زبرا، بیکسولون، سیتیزن و تالی داسکام ، چهار برند مطرح و تاپ پرینترهای لیبل زن به حساب می آیند که کمپانی های تولیدکننده‌ی آن ها صاحب تکنولوژی بوده و جهانی هستند.

 

پرینتر لیبل تالی داسکام مدل DL200
پرینتر لیبل تالی داسکام مدل DL200

 

پرینتر لیبل زن تالی داسکام DL200

این دستگاه لیبل زن ، توسط کپانی داسکام آلمان و با برند تالی داسکام طراحی و ساخته شده است. تکنولوژی چاپ آن حرارتی مستقیم و غیرمستقیم است و بنا به نیاز کاربر قابل انتخاب می باشد. در واقع چنانچه شما قصد استفاده از ریبون را داشته باشید، می توانید با انتخاب ویژگی انتقال حرارت غیرمستقیم، شیوه چاپ را تغییر دهید. تنظیم فشار و دمای پرینت هد آن، به کمک نرم افزار مدیریت لیبل پرینتر بنام Dascom Setup Tools به آسانی در دسترس کاربر دستگاه قرار دارد. این دستگاه لیبل زن قابلیت نصب در کلیه سیستم عامل‌های ویندوز، مک و لینوکس را دارد و به کمک نرم‌افزار Dascom Label Editor ، شما می توانید لیبل خود را طراحی نموده و یا حتی به انواع پایگاه‌های داده وصل کنید تا اطلاعات را از آنجا دریافت و پرینت نماید. طراحی زیبا با جاگیری کم، یکی دیگر از ویژگی های این پرینتر لیبل زن است. دستگاه DL200 دارای 18 ماه گارانتی واریان و 10 سال خدمات پس از فروش است که آن هم توسط شرکت واریان ارائه می گردد تا خیال کاربر دستگاه را از بابت پشتیبانی آن راحت و آسوده نماید. برادر بزرگتر این دستگاه لیبل پرینتر تالی داسکام DL210 نیز می تواند گزینه ی دیگری برای چاپ لیبل اموال در سازمان ها وشرکت ها باشد که دارای آپشن‌های دیگری مانند کاتر اتوماتیک و پیلر می‌باشد.

لیبل پرینتر صنعتی

اگر قصد دارید در حجم صنعتی لیبل اموال چاپ کنید ، الزاماً باید لیبل پرینتر صنعتی با ویژگی های ذکر شده تهیه نمایید که در خانواده برند تالی داسکام ، لیبل پرینتر صنعتی تالی داسکام مدل DL820 به واسطه سرعت فوق العاده بالای خود، یک گزینه ایده‌آل محسوب می‌شود. لیبل پرینترهای صنعتی علاوه بر بدنه فوق العاده مقاوم، باید سرعت بالا، ظرفیت رول لیبل بزرگتر و ظرفیت رول ریبون بزرگتر هم داشته باشند که پرینتر لیبل زن صنعتی DL820 همه ی این ویژگی ها را داراست.

 

سری پرینترهای لیبل زن برند تالی داسکام
سری پرینترهای لیبل زن برند تالی داسکام

 

قیمت و خرید پرینتر لیبل زن

شما می توانید جهت خرید لیبل پرینتر اموال با شرکت واریان و یا نمایندگی‌های رسمی فروش این شرکت در سراسر کشور تماس حاصل نمایید. قیمت دستگاه‌ها بنا به آپشن‌های آن ها متنوع می باشد.

 

*** این مطلب در سرویس گزارش آگهی منتشر شده و تبلیغاتی می باشد؛ لذا جماران هیچ توصیه در رابطه با انجام فعالیت فوق ندارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.