به گزارش ایرنا، احمد عریان روز یکشنبه در نشست با خبرنگاران کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهار داشت: دانشگاه یاسوج میان دانشگاه‌های کشور به لحاظ آموزشی، پژوهشی، امکاناتی و تعداد اعضای هیأت علمی دارای رتبه 41 است.
وی افزود: هم اینک افراد شایسته‌ای در این دانشگاه در سطح بین المللی دارای جایگاه شاخصی هستند و ملاک انتخاب و چینش نیروهای انسانی در دانشگاه یاسوج بر اساس توانمندی افراد است.
عریان بیان کرد: مسائل قومی، سیاسی، خانوادگی، حزبی، جناحی و یا سلیقه‌ای در رابطه با موضوع گزینش افراد به هیچ وجه کارساز نبوده زیرا که قومیت گرایی آفت توسعه در کهگیلویه و بویراحمد است.
وی عنوان کرد: این استان دارای ظرفیت‌های مختلفی در گیاهان دارویی، منابع طبیعی، گردشگری و دیگر موارد است که باید با مطالعه دقیق آنها در راستای توسعه کهگیلویه و بویراحمد استفاده کرد.
رئیس دانشگاه یاسوج تصریح کرد: خبرنگاران متخصص و زبده باید به عرضه خبر رسانی وارد شوند و ظرفیت‌های بی شائبه این استان توسط آنان به جامعه شناسانده شوند اما تاکنون در این زمینه موفقیت‌های چندانی کسب نشده است.
وی ابراز داشت: دانشگاه یاسوج در تلاش است که با گسترش روز افزون تعامل با بخش صنعت، بخش خصوصی و دیگر دستگاه‌ها زمینه رشد و توسعه کهگیلویه و بویراحمد را فراهم کند.
عریان گفت: حجم قراردادهای این دانشگاه با دستگاه‌های اجرایی طی مدت پنج ماهه سال 1397 افزون بر 150 میلیارد ریال بوده که در مقایسه با سال گذشته رشد 2.5 برابری داشته است.
رئیس دانشگاه یاسوج بیان کرد: همه مسئولان استانی باید در راستای ارتقا و رشد دانشگاه یاسوج بکوشند تا دانشگاه توسعه یافته‌ای ایجاد شود.
وی اظهار داشت: زمینه کار و کارآفرینی در این استان ایجاد شود و فرهنگ سازی در حوزه کارآفرینی و رفتن به سمت ایجاد کارگاه‌های تولیدی گسترش یابد.
عریان بر انعکاس حقایق توسط خبرنگاران استان به دور از هر گونه ملاحظه‌ای تاکید کرد و گفت: مقرر شده که با همکاری خبرگزاری ایرنا و دانشگاه یاسوج دوره‌ای با محوریت آموزش خبرنگاران کهگیلویه و بویراحمد برگزار و در پایان به آن‌ها گواهی دوره ارائه شود.
رئیس دانشگاه یاسوج تخصصی شدن حوزه خبرنگاری را لازمه عملکرد بهتر رسانه‌ها عنوان کرد و خواستار توجه به فعالیت‌های این بخش و افزایش آگاهی در این زمینه شد.
سالانه به طور میانگین دانشگاه یاسوج 2 هزار نفر دانش آموخته دارد.
دانشگاه یاسوج 230 نفر عضو هیأت علمی دارد که از این تعداد 20 نفر زن هستند و نیروی انسانی آن نیز 400 نفر است.
افزون بر 6 هزار دانشجوی پسر و دختر در رشته‌ها و مقاطع مختلف در دانشگاه یاسوج در حال تحصیل هستند.
9868/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.