علیرضا همتی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در گچساران افزود: در هر یک از این صندوق‌ها بین 50 تا 30 نفر شغل ایجاد می‌شود.
وی اظهار کرد: صندوق‌های خرد محلی برای درآمدزایی و رونق کسب و کارهای کوچک در مناطق روستایی راه اندازی می‌شود که بنا بر ظرفیت‌های هر منطقه در زمینه‌های کشاورزی، صنایع دستی و دامپروری فعالیت می‌کنند.
وی بیان کرد: در این صندوق‌ها بانوان با استفاده از سهم آورده اندک خود و کمک صندوق کارآفرینی امید اقدام به ایجاد واحدهای تولیدی کوچک می‌کنند.
همتی تصریح کرد: 600 صندوق خرد محلی در روستاهای 15 استان کشور در دولت یازدهم ایجاد شده است.
مدیر توانمند سازی صندوق کارآفرینی کشور بیان کرد: پرداخت 150 میلیون ریال تسهیلات بدون کارمزد بانکی، برگزاری دوره‌های آموزشی و شناسایی بانوان مستعد و دارای ایده از برنامه‌های توانمندسازی بانوان روستایی در این طرح است.
همتی اظهار داشت: حمایت از تولید و استفاده از ظرفیت و منابع روستایی به‌عنوان ارکان تولید و اشتغال، از مزایای مهم ایجاد صندوق‌های خرد محلی در روستاهاست.
وی ایجاد خودباوری، توجه به تصمیم گیری‌های خرد، اقتصاد محلی و منطقه‌ای و ایجاد روحیه مشارکتی را از دیگر مزایای راه اندازی این صندوق‌هاست.
مدیر توانمند سازی صندوق کارآفرینی کشور با هدف شرکت در کارگاه هم اندیشی صندوق‌های خرد محلی شهرستان‌های جنوبی کهگیلویه و بویراحمد به شهرستان گچساران سفر کرده است.
نشست هم اندیشی نمایندگان صندوق‌های خرد محلی شهرستان‌های گچساران، باشت، چرام و بهمئی با حضور 30 نفر در گچساران برگزار شد.
در این نشست شرکت کنندگان افزون بر تبادل نظر و استفاده از تجربیات موفق یکدیگر به بیان مشکلات خود پرداختند.
خبرنگار: فرزانه شریفی** انتشاردهنده: موسوی
8143/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.