مدیرکل دامپزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد با هشدار نسبت به شیوع آنفلونزای کشنده مرغی از مردم این استان خواست تحت هیچ شرایطی از مراکز فروش سیار و ثابت در مناطق مختلف این استان مرغ زنده خریداری نکنند.

به گزارش ایلنا از یاسوج، "عبدالله بهمنش" در گفت و گو با برنامه رادیویی یاسوج گفت: اگرچه تاکنون موردی از مشاهده ویورس بیماری فوق حاد پرندگان در استان کهگیلویه و بویراحمد به ما اعلام نشده اما به مردم استان توصیه اکید داریم که به هیچ عنوان اقدام به خرید مرغ زنده از مراکز فروش ثابت و سیار مرغ فروشی نکنند.

وی با تشریح چگونگی شیوع و گسترش ویروس آنفلونزای فوق حاد پرندگان که قابل سرایت به انسان نیز هست، اظهار داشت: ویروس این بیماری شناسایی شده و راه‌های پیشگیری از آن را نیز می دانیم.

مدیرکل دامپزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: ویروس این بیماری در " کود مرغ " هم به مدت سه ماه قابل انتشار بوده و به آسانی قابل انتقال و گسترش در سایر اماکن است.

بهمنش با تاکید بر خودداری مردم از خرید مرغ زنده در استان کهگیلویه و بویراحمد، خاطرنشان کرد: مردم علاوه بر خرید نکردن، از ورود به اماکن نگهداری مرغ زنده نیز خودداری کنند.

وی گفت: ویروس آنفلونزای فوق حاد پرندگان می تواند سبب مرگ انسان نیز شود و به همین خاطر ما از مردم می خواهیم تمامی مراقبت های لازم را داشته باشند.

مدیرکل دامپزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد از پاسخگویی و آمادگی شماره تلفن 1512 دامپزشکی این استان خبرداد و تصریح کرد: در صورت مشاهده اولین نشانه های این بیماری، خواهش داریم با شماره عنوان شده تماس گرفته و یا به مراکز دامپزشکی اطلاع رسانی کنند.

بهمنش افزود: ویروس آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان ابتدا از طریق پا و ساق پای مرغ قابل مشاهده و می‌توان تشخیص داد که ویروس وجود دارد.

وی از مردم استان کهگیلویه و بویراحمد خواست به هیچ عنوان وارد اماکن فروش مرغ زنده نشده و به هیچ عنوان مرغ زنده خریداری نکنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.