پدافند غیرعامل مجموعه اقدام‌های غیرمسلحانه است که بدون استفاده از تجهیزات نظامی برای کاهش خسارت‌ها و آسیب‌ها در زمان بروز انواع حوادث یا بحران‌ها مورداستفاده قرار می‌گیرد.
به گزارش ایرنا، شاهرخ کناری روز یکشنبه در همایش یک‌روزه پدافند غیرعامل در کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهار داشت: طرح‌های عمرانی این استان باید پیوست پدافند غیرعامل داشته باشند و در غیر این صورت اعتبارات لازم برای ساخت آنها تخصیص نمی‌یابد.
وی افزود: هدف اصلی پدافند غیرعامل مصون‌سازی و پیشگیری لازم قبل از بروز انواع تهدیدها و مخاطرات در راستای کاهش خسارت‌های احتمالی است و چنانچه به آن توجه نشود تمامی سرمایه‌ها و دستاوردهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، علمی و نظامی کشور در معرض خطر قرار می‌گیرد.
مدیرکل پدافند غیرعامل کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: باید قشرهای مختلف مردم این استان هر چه بیشتر از طریق اطلاع‌رسانی و آگاهی بخشی لازم با اهمیت و ضرورت پدافند غیرعامل آشنا شوند.
کناری عنوان کرد: دستگاه‌های اجرایی کهگیلویه و بویراحمد مخاطرات و کانون‌های تهدید در حوزه فعالیت خود را شناسایی و تمامی ظرفیت‌ها و امکانات استان را نیز برای مقابله با آنها به کار گیرند.
وی ابراز داشت: در هفته پدافند غیرعامل سال جاری (2 تا هشت آبان) هرکدام از دستگاه‌های اجرایی کهگیلویه و بویراحمد موظف‌اند یک همایش با موضوع پدافند غیرعامل و به‌منظور فرهنگ‌سازی لازم در این زمینه برگزار کنند.
کناری گفت: طرح جامع پدافند غیرعامل کهگیلویه و بویراحمد به‌منظور شناسایی تهدیدهای احتمالی و روش‌های مقابله با آنها در حال تهیه است.
وی اظهار داشت: باید دستگاه‌های اجرایی کهگیلویه و بویراحمد نیز اطلاعات موردنیاز برای تهیه این طرح جامع را در اختیار مشاور آن قرار دهند.
جانشین فرماندهی سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: بی‌توجهی مسئولان اجرایی و نهادهای دولتی این استان نسبت به مقوله مهم پدافند غیرعامل ممکن است خسارت‌های جبران‌ناپذیری به دنبال داشته باشد.
سرهنگ جهانگیر انصاری اظهار داشت: باید همواره آمادگی لازم برای مقابله، کنترل و مدیریت انواع تهدیدها و مخاطرات با صرف کمترین هزینه‌ها در کهگیلویه و بویراحمد وجود داشته باشد.
وی افزود: توجه به حوزه‌های زیرساختی و امنیتی در پدافند غیرعامل ضروری بوده و باید مواردی شامل ایمن‌سازی، حفاظت از منابع و امکان جایگزینی منابع در پدافند غیرعامل موردتوجه باشد.
کارشناس پلیس فتا کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: امروزه جنگ نرم و سایبری به دلیل هزینه‌های کمتر و قدرت تخریب بالا جایگزین جنگ نظامی شده است.
عبدالرضا ظهرابی اظهار داشت: استکبار جهانی و ابرقدرت‌ها از جنگ نرم و سایبری برای حمله به دیگر کشورها استفاده زیادی می‌کنند.
وی افزود: مواردی شامل دخل و تصرف غیرمجاز در اطلاعات، سرقت اطلاعات مهم و سوءاستفاده از اطلاعات جزء مهمترین جرائم سایبری است.
ظهرابی بیان کرد: حمله‌های سایبری به 2 روش خاموش و فعال انجام می‌شود که در نوع خاموش فعالیت‌ها ظاهری نیست و پس از مدت‌ها برخی تغییرات ازجمله فاش شدن اطلاعات مشاهده خواهد شد و در نوع فعال نیز نفوذ به دستگاه‌های رایانه‌ای انجام می‌گیرد.
وی عنوان کرد: دستگاه‌های اجرایی کهگیلویه و بویراحمد هرگونه موارد مشکوک را به پلیس فتا استان گزارش دهند.
ظهرابی ابراز داشت: متولیان پدافند غیرعامل دستگاه‌های اجرایی کهگیلویه و بویراحمد نسبت به ایمن‌سازی اطلاعات حوزه خود به‌منظور مقابله با جنگ سایبری اقدام کنند.
خبرنگار: منصور زرگر**انتشار دهنده: سید ولی موسوی نژاد
7535/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.