به گزارش ایرنا، سید علی لدنی نژاد روز چهارشنبه در نشست شورای اداری کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهار داشت: مهم‌ترین راهکارها در این زمینه شامل سرویس مداوم کولرهای آبی، به حداقل رساندن آبیاری فضای سبز با آب آشامیدنی، آبیاری فضای سبز در ساعت‌های خنک روز و نصب تانکر ذخیره آب با حجم کافی در پشت بام است.
وی افزود که اعضای شورای اداری کهگیلویه و بویراحمد نسبت به مصرف بهینه آب در دستگاه‌های اجرایی متبوع خود حساسیت بیشتری داشته باشند.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد با تأکید بر لزوم فرهنگ‌ سازی و مشارکت تمامی قشرهای مردم در زمینه مصرف بهینه آب، بیان کرد: دستگاه‌های اجرایی استان می‌توانند نقش مؤثری در این راستا ایفا کنند.
لدنی نژاد از ائمه جمعه و اصحاب رسانه کهگیلویه و بویراحمد خواست نسبت به تبیین اهمیت صرفه جویی در مصرف آب و جلوگیری از هدر رفت آن و تقبیح استفاده از انشعاب غیرمجاز آب همکاری لازم را با شرکت آبفای استان داشته باشند.
وی عنوان کرد که مدیران دستگاه‌های اجرایی کهگیلویه و بویراحمد نسبت به پرداخت بدهی آب بهای خود اقدام کنند تا در روند خدمات رسانی مطلوب به مشترکان خللی ایجاد نشود.
لدنی نژاد با اشاره به اینکه اول تا هفتم تیر هر سال با عنوان هفته ملی آب با محوریت صرفه‌ جویی در مصرف آن نام‌گذاری شده، ابراز داشت: برنامه‌هایی به‌منظور تبیین هر چه بیشتر وضعیت آبی و به‌ویژه آب آشامیدنی در طول این هفته در کهگیلویه و بویراحمد اجرا می‌شود.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد گفت: به وضعیتی که میزان تولید و مصرف آب با یکدیگر برابر شود تنش آبی گفته می‌شود و پس از آن نیز مرحله بحران آبی است.
لدنی نژاد اظهار داشت: تنش آبی به‌منزله هشدار بوده و ‌باید برنامه‌ ریزی‌های لازم برای جلوگیری از ورود به مرحله بحران آبی اندیشیده شود.
کهگیلویه و بویراحمد دارای حدود 152 هزار مشترک آب و افزون بر 35 هزار مشترک فاضلاب است.
خبرنگار: منصور زرگر**انتشار دهنده: سید ولی موسوی نژاد
7535/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.