به گزارش ایرنا، براتعلی صالحی روز دوشنبه در حاشیه بازرسی از اصناف گچساران در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این تعداد پرونده در زمینه کالا و خدمات، بهداشت، درمان، قاچاق کالا و ارز تشکیل شده است.
وی با اشاره به در حال اجرا بودن طرح ویژه بازگشایی مدارس که از دهم شهریور امسال شروع شده ابراز داشت:۸۲ مورد بازرسی از اصناف عرضه کننده کیف،کفش،نوشت افزار و پوشاک مدارس در گچساران انجام شده که ۷۲ پرونده برای متخلفان تشکیل شده است.
صالحی ابراز داشت: پرونده این اصناف در کمتر از ۱۰ روز بررسی و میزان جریمه براساس قانون تعیین و ابلاغ خواهد شد.

صالحی با یادآوری قرار داشتن شهرستان گچساران در نزدیکی بنادر و استان های جنوبی گفت: کالای قاچاق یکی از مشکلاتی است که هم برای مصرف کنندگان و هم کسانی که آن را حمل می کنند تهدید کننده است.

وی بیان کرد:حمایت از کالای ایرانی مستلزم مبارزه با پدیده قاچاق کالا و ترویج فرهنگ صحیح و اصولی مصرف کالای ایرانی است.
مدیرکل تعزیرات حکومتی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: برخی از جوانان ناآگاهانه با رانندگی در خودروهای شوتی  و حمل کالای قاچاق افزون بر به خطر انداختن جان خود سبب تهدید سلامت مصرف کنندگان به ویژه در زمینه کالاهای حوزه بهداشت و درمان می شوند که کاهش این پدیده شوم نیازمند تلاش بیشتر رسانه های ارتباط جمعی است.

وی از شهروندان گچسارانی خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف شامل گرانفروشی، تقلب و عدم ارائه فاکتور خرید به سامانه یا تلفن ۱۳۵ تعزیرات حکومتی یا  سامانه ۱۲۴ سازمان صنعت معدن و تجارت گزارش دهند.

در حاشیه این بازدید برخی از شهروندان گچسارانی متفاوت بودن قیمت یک محصول و بی توجهی به قیمت روی اجناس را از مهمترین تخلفات در بازار این شهرستان عنوان کردند.
گچساران چهار هزار و ۷۰۰ واحد صنفی در قالب ۲۸ اتحادیه صنفی دارد.
شهرستان ۱۲۶ هزارنفری گچساران در جنوب غربی کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.

۸۱۴۳/۱۶۶۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.