اسماعیل جمیاری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: سازمان زندان ها در کنار مراقبت و نگهداری از زندانیان، دو رسالت مهم و اساسی دیگر شامل اقدامات تربیتی و حمایتی را بر عهده دارد.
وی افزود: با برنامه های مختلف فرهنگی و تربیتی علاوه بر پر نمودن اوقات فراغت زندانیان زمینه اصلاح و تربیت آنان فراهم می شود.
جمیاری ارائه خدمات حمایتی به زندانیان را یکی دیگر از ماموریت های سازمان زندان ها دانست و افزود: انجمن حمایت از زندانیان در کنار کمیته امداد امام (ره) در تامین معیشت خانواده زندانیان فعالیت می کند.
مدیرکل زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به مرکز مراقبت پس از خروج به عنوان مرکز ارائه تسهیلات اشتغال زایی برای زندانیان آزاد شده، ابراز داشت: این مرکز با هدف حمایت از زندانیان آزاد شده و ایجاد شغل برای آنان با هدف جلوگیری از بازگشت مجدد خدمات دهی می کند.
وی با اشاره به وجود ۵۵۷ زندانی جرائم غیرعمد در زندان های کهگیلویه و بویراحمد، تصریح کرد: ۱۶ نفر از این افراد زن و مادر هستند که لزوم مشارکت خیرین و نیکوکاران هم استانی در جشن های گلریزان و کمک به آزادی این دسته از زندانیان دو چندان می شود.
جمیاری بر فرهنگ سازی و توجه به پشتوانه و توان مالی در تعیین مهریه و پرهیز از چشم هم چشمی و فخر فروشی و نیز بیمه نمودن کارگاه ها و وسائل نقلیه، رعایت اصل توجیه اقتصادی و توجه به هزینه ها و تناسب آن با درآمدها و همچنین مداخله ریش سفیدان و معتمدین در حل و فصل اختلافات و ترویج روحیه ایثار، گذشت، احسان و انفاق تاکید کرد.
وی گفت: نیاز است فرهنگ سازی و آگاهی بخشی مردم برای کمک به آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد در جامعه گسترش یابد.
تعداد زندانیان جرائم غیرعمد استان هم اینک ۵۵۷ نفر هستند که تعداد ۱۳ نفر از این افراد بخاطر تصادف و ضرب و جرح غیرعمد، ۹۵ نفر مهریه و مابقی محکوم مالی غیرکلاهبرداری هستند.
پنج جشن گلریزان در شهرستان های مختلف کهگیلویه و بویراحمد در ماه رمضان امسال برگزار می شود.
9868/1662
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.