به گزارش ایرنا، عبدالرحیم رحیمی روز یکشنبه در کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز گچساران، با بیان اینکه کشفیات قاچاق کالا در گچساران نسبت به مدت مشابه پارسال 21 درصد کاهش داشته، افزود: بیش از 26 میلیارد و 152 میلیون و 999 هزار ریال کالای قاچاق در سال گذشته در این شهرستان کشف شده بود.
وی بیان کرد: 195 نفر متخلف از ابتدای امسال تاکنون در این زمینه شناسایی و دستگیر شده است.
رحیمی ابراز کرد: 82 دستگاه خودروی حامل کالای قاچاق امسال در این شهرستان متوقف شد که نسبت به مدت مشابه 31 درصد کاهش داشته است.
وی تصریح کرد: 127 هزارو 400 نخ سیگار قاچاق در سالجاری در این شهرستان کشف شد در حالی که این میزان در مدت مشابه سال گذشته 76 هزارو 60 نخ بوده است.
رحیمی ادامه داد: همچنین پنج هزار قلم دارو انسانی و 25 عدد باطری امسال در این شهرستان کشف که نسبت به مدت مشابه 100 درصد افزایش داشته است.
وی به کاهش 100 درصدی تجهیزات ماهواره‌ای، فراورده های نفتی و پرونده‌های گمرکی بالای یک میلیارد ریالی در این شهرستان اشاره کرد و گفت: 250 عدد تجهیزات ماهواره‌ای و چهار هزارو 500 لیتر فراورده های نفتی در این شهرستان کشف شد.
وی اظهار داشت: گوشی تلفن همراه، انواع وسایل آرایشی و بهداشتی، مواد خوراکی، پوشاک از دیگر کالاهای کشف شده در این شهرستان بوده است.
رحیمی بیان کرد: قاچاق کالا سبب سلب اعتماد عمومی، عدم ثبات بازار، تضعیف تولید کننده داخلی و کالای ایرانی و بیکاری جوانان می‌شود که به همین دلیل متولیان امر باید اهتمام جدی به مقوله مبارزه با قاچاق کالا و ارز داشته باشند.
شهرستان 120 هزار نفری گچساران در جنوب غربی کهگیلویه و بویراحمد و در همسایگی استان خوزستان قرار دارد.
2082/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.