به گزارش ایرنا، علیرضا رزم حسینی روز شنبه در نشست اقتصاد مقاومتی منطقه سه (نرماشیر) در محل سالن پیامبر اعظم استانداری کرمان افزود: این آمار و ارقام نشان می دهد مردم این استان امید پیدا کرده اند و طرح های توسعه ای این استان کارساز بوده است.
وی اظهار داشت: بر اساس سرشماری سال 90 نرخ بیکاری در شهرستان قلعه گنج 19.29 درصد و در آخرین سرشماری در سال 95 به 7.4 درصد رسیده است.
وی گفت: بیکاری شهرستان نرماشیر در سرشماری سال 90 به میزان 38 درصد به 7.34 درصد در سال 95 رسیده است.
استاندار کرمان افزود: فعالیت معین اقتصاد مقاومتی شهرستان منوجان از یک سال پیش آغاز شده است و توانسته طی مدت یاد شده با هزینه کرد اعتباری معادل چهار میلیارد تومان برای تعداد 561 نفر شغل ایجاد کند که جهش مطلوبی است.
وی تصریح داشت: فعالیت معین اقتصاد مقاومتی شهرستان منوجان در تمامی زمینه ها از جمله دامداری، گردشگری و صنایع دستی آغاز شده است و این زمینه فعالیت ها در منطقه نیز وجود دارد.
وی گفت: با کارنامه درخشان دولت و بخش خصوصی در استان کرمان، مردم را توانمند می کنیم و این الگو در استان کرمان در حال اجرا است.
رزم حسینی افزود: تفکر دولت در استان کرمان کارگزاری است و نه کارفرمایی و همچنان باور داریم این مسیر کشور را آباد می کند.
وی بیان داشت: امام جمعه ها باید پیشگام و فعال در زمینه توسعه این شهرستان ها باشند و حضور مسئولان در این توسعه، فعالیتی جهادی محسوب می شود زیرا با توانمندسازی مردم، سرعت توسعه را افزایش می دهد.
وی گفت: امروز گردشگری صنعت دوم جهان محسوب می شود و فرهنگ گردشگری جهان نخست به سمت مناطق بکر و بوم گردی پیش رفته است و استان کرمان این ظرفیت ها را دارد.
بر اساس این گزارش اینک 25 موسسه و نهاد غیر دولتی ملی به عنوان معین های اقتصادی در جای جای استان کرمان فعال هستند.
7420/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.