به گزارش ایرکنا، رضا اسماعیلی روز سه شنبه در نشست خبری به مناسبت هفته کار و کارگر افزود: استان کرمان یکی از استان های برجسته در حوزه تشکل های کارگری است.
وی تصریح کرد: بدنبال تشکل های کارگری قوی و با صدای بلند هستیم تا بتوانیم به هویت و آرمان های تشکل های کارگری برسیم.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: حدود 300 هزار کارگر در استان کرمان فعالیت می کنند و سال گذشته به چهار هزار و 70 شکایت کار و کارگری در هیات های تشخیص و حل و اختلاف رسیدگی شده است.
وی ادامه داد: در بحث صیانت از نیروی کار، سال گذشته 16 هزار بازرسی از 43 هزار کارگاه سطح استان انجام شده است.
اسماعیلی اظهار کرد: در سال 96، سه هزار و 800 نفر از کارگران از بیمه بیکاری استفاده کردند و 70 هزار نفر ساعت آموزش کارگری و کارفرمایی انجام شده است.
وی گفت: برگزاری المیپاد ایمنی کار، جشنواره تعاونی های برتر، ارائه مدل جامع ارزیابی تعاون از برنامه های اجرا شده بخش تعاون در سال قبل بود.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: در سال گذشته، مبلغ 18 میلیارد تومان تسهیلات برای اشتغالزایی 24 تعاونی پرداخت شده است.
وی ادامه داد: در حوزه تعاون روستا، 75 تعاونی روستایی در 75 روستای استان کرمان با عضویت 2 هزار و 854 نفر و با اشغال یک هزار و 690 نفر و سرمایه یک میلیارد تومان فعالیت دارد.
وی اظهار کرد: در شهرستان های بافت و بردسیر، 2 تعاونی توسعه عمران شهری تاسیس شده است و همچنین 2 شرکت تعاونی دانش بنیان و 40 شرکت تعاونی بانوان نیز در سال قبل فعالت خود را آغاز کرده اند.
اسماعیلی بیان کرد: تاسیس 2 خانه بهداشت کارگری، جشنواره تجلیل از نخبگان کار و کار آفرینی و برگزاری 100 کارگاه پیشگیری از آسیب هاب اجتماعی از جمله فعالیت ها در حوزه اجتماعی در سال 96 بود.
وی اظهار کرد: در سال قبل طی برنامه 2 سالانه اشتغال، 35 هزار شغل پیش بینی شد که در انتهای سال 40 هزار شغل در سامانه رصد ثبت شده است.
مدیرکل تعاون، کار ور فاه اجتماعی افزود: 35 هزار شغل برای سال 97 پیش بینی داریم و برای اشتغال فراگیر 300 میلیارد تومان اختصاص داده شده است.
وی با اشاره به ارجای طرح کارورزی در کشور و استان کرمان گفت: 14 هزار نفر از این طرح استفاده کرده اند و امیدواریم با تغییراتی که در این طرح انجام می شود این میزان در سال جاری افزایش پیدا کند.
اسماعیلی بیان کرد: در حوزه کارآفرینی خرد 12 هزار نفر از اعتبارات استفاده کرده اند که به همین میزان نیز انتظار اشتغال داریم.
وی با اشاره به آغاز هفته کار و کارگر گفت: 32 برنامه در مرکز استان کرمان و در همه شهرستان ها پیش بینی شده که برگزاری جشنواره امتنان محوری ترین برنامه این هفته است.
وی با اشاره به شعار سال و حمایت از تولید کالای ایرانی تصریح کرد: جمعیت 80 میلیونی کشور و سه میلیونی استان، باشگاه بزرگی در راستای حمایت از کالاهای تولید داخل است.
اسماعیلی افزود: در کرمان کالاهایی تولید می شود که بعد استانی، ملی و بین المللی در زمینه های مختلف دارند و کیفیت افزایی نیز برای رقابت با کالاهای خاریج در دستور کار تولید کنندگان قرار گیرد.
3029/7437
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.