**کرمان
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان با اشاره به اینکه جمهوریت نظام اسلامی منعکس کننده آرای مردم است ، گفت :مشارکت مردم در انتخابات طی سالهای پس از پیروزی انقلاب در دنیا بی نظیر بوده است.
به گزارش ایرنا حجت الاسلام سید حسن علیدادی سلیمانی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر کرمان افزود: پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی برخی دچار انحرافاتی شده و سعی کردند آرای مردم را مقابل اسلام قرار دهند غافل از اینکه مردم پشتیبان جمهوری اسلامی هستند.
وی اظهار کرد: اسلامی بودن این نظام به معنی اهمیت آرای مردم در چارچوب احکام نورانی اسلام است.
امام جمعه کرمان ضمن تبریک فرارسیدن سال نو، ولادت حضرت امیرالمومنین (ع)، روز پدر و روز جمهوری اسلامی گفت: مردم در آغاز انقلاب با 98.2 درصد آرا به 2 رکن اصلی جمهوریت و اسلامیت این نظام رای دادند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه اسلام با خرافات و ترویج آن مخالف است و با نشاط و شادی مردم هیچ مخالفتی ندارد افزود: مردم روز 13 فروردین را به دامن طبیعت می روند و اصل روز طبیعت با اسلام هیچ تضادی ندارد.
حجت الاسلام علیدادی سلیمانی تصریح کرد: باید مراقب گناهان کوچک باشیم زیرا می تواند تبدیل به گناهان بزرگ شوند و عبادت راهی برای نزدیکی خدا است.
/7420
**جیرفت
امام جمعه جیرفت گفت: مردم ایران در 12 فروردین به حکومت جمهوری اسلامی رای دادند و نظام مقدس جمهوری اسلامی را با مدل دینی و اسلامی پذیرفتند.
به گزارش ایرنا ،حجت الاسلام رضا سعادت فر در خطبه های نمازجمعه این هفته جیرفت ضمن تبریک روز پدر افزود: حکومت دینی سه مدل است که مردم ایران در 12 فروردین به مدل حکومت اسلامی رای دادند.
وی تصریح کرد: مدل اول حکومت دینی، قوانین و تمام ارکان بر اساس دین مبین اسلام شکل گرفته و در مدل دوم برخی ارکان دینی رعایت شده و مدل سوم افراد متدین حکومت می کنند.
وی ادامه داد: مردم ایران به مدل اول که همان مدل حکومت اسلامی است رای دادند و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بر مبنای حکومت اسلامی شکل گرفته است.
امام جمعه جیرفت گفت: در مدل حکومت اسلامی حاکم دینی از طرف خداوند انتخاب می شود و در زمان غیبت هم ولی فقیه از طرف خدا انتخاب و حکومت می کند.
وی افزود: حاکم دینی منصوب از طرف خداست چه مردم با آن بیعت کنند و چه بیعت نکنند مانند بیعت با امام علی(ع) و امام حسن(ع) می باشد.
وی ادامه داد: مردم اگر بیعت کنند حکومت شکل می گیرد ولی اگر بیعت نکنند حکومت شکل نمی گیرد.
حجت الاسلام سعادت فر با بیان اینکه مشروعیت ولی فقیه از جانب خداست نه مردم، تصریح کرد: مجلس خبرگان وظیفه اش کشف ولی فقیه است از این رو حضرت امام خمینی(ره) می فرماید ولایت فقیه را خداوند ایجاد کرده و همان ولادت رسول اکرم (ص) است.
7450
** رفسنجان
امام جمعه رفسنجان گفت: خرید کالای ایرانی به معنی حفظ اشتغال، تولید ثروت و اقتدار کشور است لذا از مصرف کنندگان و مردم می خواهیم با خرید کالای ایرانی به تولید ثروت و اقتدار کشور کمک کنند.
حجت الاسلام عباس رمضانی پور در خطبه های نماز جمعه شهر رفسنجان با اشاره به نامگذاری شعار سال مبنی بر حمایت از کالای ایرانی افزود: دولت باید مبارزه با قاچاق کالا و واردات بی رویه کالای خارجی را در اولویت امور خود قرار دهد و حمایت از کالای ایرانی و صادرات کالای ایرانی را مد نظر داشته باشد.
وی افزود: زمینه صادرات کالاهای ایرانی به کشورهای خارجی باید به وسیله ی سفیران ایرانی در خارج انجام شود .
وی گفت: کیفیت بخشی کالا از کارهای مهم تولید کنندگان باشد و به لحاظ قیمت اجناس ایرانی نیز تولید کنندگان باید به نفع مردم و خودشان قیمت را تعیین کنند تا مشکلات حل شود.
7433/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.