به گزارش ایرنا، یدالله موحد روز یکشنبه در شورای فرهنگ عمومی استان کرمان افزود: در دنیای امروز استکبار فرهنگی در قالب شعارهای عامه پسند از جمله حقوق بشر، آزادی، صلح و امنیت بین المللی رشد و توسعه بشر در صدد است که فرهنگ، آداب و سنن خود را به ملت ها غالب کند.
وی با بیان اینکه باید آسیب های اجتماعی را به عنوان یک پدیده شناخت، ادامه داد: آسیب های اجتماعی حوزه های مختلفی دارد و در حال حاضر طلاق، حاشیه نشینی، امنیت اخلاقی و اعتیاد مهمترین آسیب های اجتماعی کشور است.
وی گفت: شورای فرهنگ عمومی باید در حوزه فرهنگی برای رفع آسیب های اجتماعی تلاش کند و در زمینه برخوردی نیروهای قضایی وانتظامی به صورت جدی فعال هستند.
وی تاکید کرد: یک بخش برخورد با آسیب های اجتماعی برخورد قضایی، انتظامی و نظارتی دستگاه متولی است اما زیر ساخت این کار، اقدامات فرهنگی است.
وی خاطرنشان کرد: شورای فرهنگ عمومی باید در راستای زیرساخت های فرهنگی و ایجاد عرف اسلامی در جامعه برنامه ریزی کند.
وی گفت: آسیب های اجتماعی خود معلول بسیاری از موارد از جمله عقب ماندگی در حوزه تکنولوژی و تضادهای فرهنگی هستند که به صورت ریشه ای باید این موارد برطرف شوند.
وی افزود: وجود تضادهای فرهنگی در جامعه موجب بروز آسیب های اجتماعی شده است و شورای فرهنگ عمومی و سایر نهادهای فرهنگی باید برای رفع این تضادها برنامه ریزی کنند.
موحد ادامه داد: در حوزه مبارزه با آسیب های اجتماعی باید تحت عنوان پیشگیری رشد مدار حرکت کرد که در دنیا نیز تجربه شده است و در این رابطه دستگاه قضایی با همکاری وزارت آموزش و پرورش طراحی تحت عنوان نماد را طراحی و اجرایی کرده است.
وی خاطرنشان کرد: در طرح نماد برای هر دانش آموز پرونده شخصیت تشکیل می شود و دانش آموزان به نوعی پالایش شده و پس از آن تحت نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان کشور می روند.
وی بیان کرد: در این طرح در ابتدا باید مدیران، سپس والدین و بعد دانش آموزان تحت آموزش قرار گیرند تا در نهایت در آینده بزهکار نداشته باشیم.
خبرنگار: سمیه حسن شاهی **انتشار: بهنام احمدی
7440/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.