به گزارش ایرنا، حجت الاسلام علی کمالی در خطبه های این هفته جیرفت اظهار کرد: تاکنون کارهایی که باید در خصوص جایگاه شیعه در تمدن اسلامی انجام شود، نشده و این مسئله از نقاط ضعف کاری ماست، زیرا غدیر برای غربی‎ها همیشه یک واقعه بوده است و نه یک فرهنگ در حالی که برای ما یک فرهنگ است.
وی با جهانشمولی دانستن واقعه غدیر اشاره کرد و گفت: این واقعه درسی برای تمام جهانیان است و حادثه ای جهانی و فراگیر است.
وی تصریح کرد: 2 عنصر نفوذ و خیانت برای حکومت عدل علی(ع) مشکلاتی را ایجاد کرد و همواره کسانی از پیروان ایشان با آن واقعه بزرگ مخالفت کردند.
امام جمعه موقت جیرفت خاطرنشان کرد: این عنصرهای نامطلوب هم اکنون هم در جامعه حضور دارند و تنها راه نجات اسلام ایستادگی در برابر این شیطان صفتان به سرکردگی آمریکا است.
وی ادامه داد: مردم ما باید بدانند که برنامه هسته ای بهانه است و اقتدار اسلام تنها موضوع مهمی است که دشمنان سعی در رویارویی با آن دارند.
وی بیان کرد: دشمنی با اسلام به خاطر واقعه غدیر است؛ ولی ما فرزندان غدیر احیاگران این واقعه هستیم و اجازه نفوذ به دشمنان را نخواهیم داد و همواره ادامه دهنده ولایت علی (ع) هستیم.
وی گفت: راه و شیوه واقعه غدیر مشخص شده است و اگر کسانی از این واقعه پیروی نکنند با ما نیستند و در غیراین صورت شفاف سازی خواهیم کرد و اجازه هر کاری را بر خلاف ولایت نخواهیم داد.
حجت الاسلام علی کمالی عنوان کرد: کسانی در حمایت از واقعه غدیر کوتاهی کردند، واقعه عاشورا ایجاد شد و دشمنان باید بدانند که دوباره اجازه نخواهیم داد تا این واقعه به فراموشی سپرده شود که در این صورت عاشوراهایی دیگر خلق می شود.
وی با محکوم کردن ظلم و خروج مسلمانان روهینگیایی از کشورشان تصریح کرد: رویارویی دولت میانمار با مسلمانان روهینگیایی نتیجه اصلاحات آمریکایی است.
وی عنوان کرد: بی خانمان کردن سه هزار و 700 مسلمان از خانه و کاشانه شان در مقابل دید جهانیان صورت می گیرد این درحالی است که سازمان های بین المللی حتی یک بیانیه هم بر ضد این خشونت ها ارایه نکرده اند.
خبرنگار و انتشاردهنده: روح اله صائب *
6003
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.