به گزارش ایرنا حمید ملانوری روز سه شنبه در نشست عمده این طرحها را شامل آسفالت و زیرسازی، مدرسه سازی و سالنهای ورزشی، مرغداری و آبیاری تحت فشار عنوان کرد.
وی با اشاره به اینکه همچنین در این ایام عملیات بیش از 3 هزار میلیارد ریال پروژه نیز در این شهرستان آغاز شد ادامه داد: تا پایان شهریور ماه این بهره برداری ها ادامه دارد و بیش از 4 هزار و 500 میلیارد ریال پروژه به بهره برداری خواهد رسید.
ملانوری بیان کرد: با توجه به اینکه تعدادی نیروگاه خورشیدی در این شهرستان با سرمایه گذاری خارجی ها به بهره برداری رسیده لذا ظرفیت استفاده از نور خورشید جهت تأمین انرژی بیشتر به کار گرفته می شود و در آینده مزرعه نیروگاههای خورشیدی در این شهرستان ایجاد خواهد شد.
فرماندار رفسنجان خاطرنشان کرد: در منطقه ویژه اقتصادی بسیاری از واحدهای تولیدی در 200 هکتار راه اندازی شده و یکهزار و 800 هکتار زمین جدید در این منطقه در حال توسعه است و به زودی منطقه ویژه اقتصادی به قطب سرمایه گذاری خارجی تبدیل خواهد شد.
فرماندار رفسنجان به فعالیت بیش از 400 واحد آموزشگاهی و11 واحد دانشگاهی در شهرستان اشاره کرد و گفت: دانشگاههای شهرستان در حال تبدیل شدن به دانشگاههای کارآفرین و دانش بنیان هستند و به عنوان معین های اقتصادی کمک به رشد اقتصادی منطقه می کنند.
وی همچنین به وجود امنیت در این شهرستان و به افزایش 25 درصد شاخص های امنیتی و کاهش 30 درصدی جرائم در شهرستان اشاره کرد و بیان کرد: در این شهرستان با کاهش 30 درصدی طلاق و رشد 12 درصدی ازدواج روبرو هستیم.
وی خاطر نشان کرد: واحدهای خرد و اشتغال سریع و سرمایه گذاری های بزرگ که باعث رشد اقتصادی می شود و خروج شهرستان از تک محصولی با برنامه ریزی دیده شده است.
فرماندار رفسنجان به اجرای طرح احیاگران آبادی در رفسنجان اشاره کرد و گفت: با اجرای این طرح از مهاجرت روستاییان به شهرها جلوگیری شده و موجب رونق آبادی و ایجاداشتغال در آنان می شود و یکی از برترین طرح ها در راستای اجرایی شدن سیاست های اقتصادی مقاومتی است.
وی خاطرنشان کرد: هم اکنون 166 طرح متقاضی در قالب طرح احیاگران آبادی در حال اجرایی شدن است.
در ادامه مشاور عالی استاندار کرمان هم گفت: مرد مشکلات اقتصادی دارند باید این مسایل به کمک دولت و مسئولان حل شود.
نصرالله گرامی اظهار کرد: مردم وقتی به مسئولان مراجعه می کنند دوست دارند مشکلاتشان به سرعت حل شود.
وی تصریح کرد: مدیران قوانین را بررسی کنند و برای رفع مشکلات مردم نباید قانونی مانع رسیدگی به مشکلات مردم باشد.
وی با اشاره به اینکه دولت ها وسیله حل مشکلات مردم هستند ادامه داد: دولت یازدهم با توجه به تحریم‌ها، کمبود اعتبارات و مسائل سیاسی و بین‌المللی تلاش خوبی داشت، اما باید بیش از این تلاش کنیم.
مشاور عالی استاندار کرمان به اقدامات اقتصادی خوب در استان کرمان اشاره و بیان کرد: به کار گرفتن معین اقتصادی در شهرهای مختلف استان جهت پیشرفت و رونق اقتصادی کاری بسیار مفید و موثر است.
7433/ 5054
خبرنگار:مریم رضایی** انتشار : بهنام احمدی *
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.