احمد علی رمضانی عصر سه شنبه در آیین افتتاح 2 سامانه دیجیتال تلویزیون در بخش جبالبارز جیرفت در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با افتتاح چهارمین و پنجمین سامانه دیجیتال جیرفت در دهستان مسکون و سقدر جبالبارز جیرفت 89 درصد مردم این شهرستان از نعمت سامانه های تلوزیونی دیجیتال بهره مند شدند.
وی بیان کرد: شهرستان جیرفت چهار درصد از میانگین برخورداری از سامانه دیجیتال تلوزیونی نسبت به میانگین مرکز استان پایین تر بوده که با همکاری فرمانداری و تامین اعتبار، 2 سامانه دیجیتالی در 2 دهستان سقدر و مسکون راه اندازی شد.
مدیرکل صدا و سیمای مرکز استان کرمان ادامه داد: در سال جاری با حمایت های فرمانداری جیرفت و تامین اعتبار به سرعت در بخش تبدیل سامانه های آنالوگ به دیجیتال اقدام خواهیم کرد.
وی تصریح کرد: دیجیتالی کردن ایستگاه های تلویزیونی و رادیویی با توجه به کوهستانی بودن منطقه و زیر پوشش بردن روستاها مشکل است ولی با تمام قدرت و کمک های اعتباری و نیروهای فنی در این زمینه پیش خواهیم رفت.
وی گفت: با راه اندازی 2 سامانه دیجیتال تلویزیون در بخش جبالبارز جیرفت بیش از 15هزار نفر در 2 دهستان بخش جبالبارز به شبکه های بیشتر تلوزیونی دسترسی پیدا می کنند.
علی رمضانی تصریح کرد: با فعال شدن این 2 سامانه مردم دهستان های مسکون و سقدر در جیرفت 20 شبکه تلویزیونی و 16 برنامه رادیویی را روی کانالهای 40 و 49 باند uhf دریافت می کنند.
وی با بیان اینکه اولویت کاری صدا و سیما در راه اندازی سامانه های دیجیتال برای دریافت تصاویر با کیفیت و استفاده مردم از شبکه های مختلف است خاطرنشان کرد: برای راه اندازی و فعال شدن 2 سامانه دیجیتالی دهستان سقدر و مسکون بخش جبالبارز جیرفت پنج میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.
فرماندار جیرفت نیز ضمن تقدیر از اقدام جهادی صدا و سیما در تبدیل ایستگاه های تلویزیونی شهرستان جیرفت از آنولوگ به دیجیتال گفت: با درایت مدیرکل صدا و سیمای مرکز کرمان مراکز بخشها و دهستان های شهرستان جیرفت به سامانه های دیجیتال مجهز شده و با تخصیص اعتبارات بیشتر صدا و سیما را در تبدیل و راه اندازی سامانه ها تنها نخواهیم گذاشت.
احمد امینی روش افزود: نقش صدا و سیما در ارتقای مسائل فرهنگی کاملا مشهود است که باید این نهاد ظرفیت ها و توانمندی های جیرفت را بیشتر مورد توجه قرار دهد.
وی اظهار کرد: در سال جاری از محل اعتبارات شهرستان جیرفت سهم خوبی را برای صدا و سیما در نظر گرفته ایم که امیدوریم این سهمیه در سال های آینده افزایش بیشتری پیدا کند.
چهارمین و پنجمین سامانه دیجیتال شهرستان جیرفت در دهستان مسکون و سقدر بخش جبالبارز جیرفت با حضور مدیرکل صدا و سیمای مرکز کرمان، معاون فنی صدا و سیما، فرماندار جیرفت و امام جمعه بخش جبالبارز افتتاح شد.
شهرستان جیرفت با 308 هزار نفر جمعیت از چهار بخش مرکزی، اسماعیلی، ساردوئیه و جبالبارز تشکیل شده و در فاصله 230 کیلومتری جنوب کرمان واقع است.
خبرنگار: هادی شفیعی مجاز ** انتشار دهنده: نجمه حسنی
7450/6003/ 3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.