مهدی حسینی نژاد روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه امروز در دوره ای قرار داریم که بیشتر کشورها راه نجات اقتصاد خود را در جلوگیری از خام فروشی و ایجاد اشتغال می دانند افزود: برای رسیدن به اهداف اقتصاد مقاومتی ابتدا باید مردم را با تولیدات داخلی آشنا کرد چرا که این مردم هستند که می توانند با روی آوردن به تولیدات وطنی موجبات تولید و اشتغال بیشتر را در کشور فراهم کنند.
وی خاطرنشان کرد: مسلما وقتی مردم استان کرمان بدانند بیش از یکهزار و 500 واحد تولیدی فعال در این استان وجود دارد و می توانند کالاهای مورد نیاز خود را از داخل استان تهیه کنند، طبیعتا برای کمک به توانمند شدن استان و اشتغال جوانان به سمت کالاهای داخلی گرایش پیدا می کنند.
وی اضافه کرد: سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان بنا دارد در یک حرکت ابتکاری و نو تورهایی برای بازدید مردم از واحدهای تولیدی و آشنایی آنها با کیفیت محصولات داخلی راه اندازی کند که این اقدام هم اکنون در دست بررسی است و به زودی نتایج آن از طریق رسانه ها اعلام خواهد شد.
حسینی نژاد تصریح کرد: تورهای خبری و بازدید اصحاب رسانه از کارخانه ها و واحدهای تولیدی استان کرمان همچون گذشته در دستور کار قرار دارد.
وی با بیان اینکه 369 واحد صنعتی در کرمان از طریق کارگروه رونق تولید با مبلغ 796 میلیارد تومان جهت دریافت تسهیلات به بانک عامل معرفی شدند ادامه داد: استان کرمان از زمان روی کار آمدن دولت تدبیر و امید در راستای ایجاد اشتغال و افزایش تولید توفیقات خوبی داشته و تصویب تسهیلات برای 155 واحد تولیدی در کمیته رفع موانع تولید از جمله این توفیقات است.
وی خاطرنشان کرد: تنها در سه ماه منتهی با سال 96 تعداد 300 پروانه بهره برداری با سرمایه گذاری 11 هزار میلیارد ریال در استان صادر شده که مردم استان می توانند با خرید کالاهای داخلی از این واحدها حمایت کنند تا شاهد تولید بیشتر و اشتغال پایدارتری برای استان کرمان باشیم.
کرمان در سفر اردیبهشت سال گذشته رئیس جمهوری به این استان به عنوان استان پایلوت اقتصاد مقاومتی در کشور معرفی و سپس با ابتکار مدیریت استان به هشت منطقه (زون) اقتصادی تقسیم شد.
تاکنون 21 شرکت و موسسه توانمند اقتصادی مدیریت توسعه را در مناطق هشتگانه اقتصاد مقاومتی که هر کدام تعدادی از شهرستان های استان را شامل می شود، برعهده گرفته اند.
یکهزار و 371 پروانه بهره برداری صنعتی در استان کرمان فعال است که 94 درصد آنها جزو صنایع کوچک و متوسط هستند.
خبرنگار: کمیل بهشتیان**انتشاردهنده: بهنام احمدی *
7429/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.