به گزارش ایرنا احمد حمزه عصر پنجشنبه در آیین افتتاح بیمارستان 32 تختخوابی رودبار جنوب در جمع مردم این شهر با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: طرح تحول نظام سلامت، انقلاب دولت تدبیر و امید در زمینه سلامت مردم بود که خدمات زیادی در این بخش به مردم ارایه شد.
وی گفت: طی چند دهه از عمر گرانمایه نظام جمهوری اسلامی تاکنون هیچ دولتی به اندازه دولت یازدهم به جنوب استان کرمان توجه نکرده است.
نماینده مردم کهنوج، منوجان، رودبار جنوب، فاریاب و قلعه گنج بیان کرد: دولت تدبیر و امید توجه ویژه ای به مناطق جنوب استان کرمان داشته و تعداد سفرهای مقامات کشوری و استانی به جنوب کرمان با هیچ یک از شهرها و مناطق دیگر قابل قیاس نیست.
وی افزود: بیمارستان های منوجان و قلعه گنج به بهره برداری رسید و امروز هم شاهد افتتاح بیمارستان رودبار جنوب با حمایت دولت یازدهم هستیم که اینها همه خدمات دولت هستند.
حمزه با بیان اینکه 6 شهرستان جنوب کرمان دارای بیمارستان هستند گفت: عملیات اجرایی بیمارستان شهرستان فاریاب هم با حضور وزیر کشور آغاز می شود تا تمامی شهرستان های این منطقه صاحب بیمارستان شوند.
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در شهرستان های جنوبی کرمان تقریبا تمامی خانه های بهداشت و درمانگاه هایی که باید مطابق برنامه وزارت بهداشت ساخته می شد تا پایان امسال به بهره برداری خواهد رسید.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امروز (پنجشنبه) برای هشتمین بار در دولت تدبیر و امید برای افتتاح و کلنگ زنی چند طرح بهداشتی و درمانی وارد استان کرمان در شهرستان جیرفت شد.
بیمارستان 32 تختخوابی سیدالشهدا (ع) رودبار جنوب یکی از این طرح ها بود که پس از 18 سال از شروع طرح با صرف 97 میلیارد ریال اعتبار امروز به بهره برداری رسید. 25 میلیارد ریال تجهیزات پزشکی نیز در این بیمارستان نصب شده است.
قاضی زاده هاشمی همچنین از طرح های بهداشت و درمان شهرستان های جیرفت، عنبرآباد، کهنوج، رودبار جنوب، فاریاب و منوجان بازدید کرد.
وی 11 اردیبهشت ماه جاری نیز به کرمان آمد و بیمارستان 235تختخوابی امام رضا (ع) سیرجان، بیمارستان 32 تختخوابی رابر، بیمارستان 35 تختخوابی کوهبنان و چند طرح درمانی در شهرستان های بافت و کرمان با حضور وی افتتاح شد.
جنوب کرمان با جمعیت بیش از یک میلیون نفر از هفت شهرستان جیرفت، عنبرآباد، فاریاب، رودبارجنوب، کهنوج، قلعه گنج و منوجان تشکیل شده است.
استان پهناور کرمان چهار دانشگاه علوم پزشکی دارد و منطقه جنوب کرمان زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی جیرفت است.
خبرنگار: هادی شفیعی مجاز ** انتشار: رسول محمدحسنی
7450/3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.