مهدی شفیعی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: دولت با واگذاری موسسات فرهنگی و هنری به هنرمندان زمینه اعتمادسازی را فراهم و امروز با عملکرد درخشان بخش هنر جواب اعتماد خود را دریافت کرد.
وی بیان کرد: با نگاه حمایتی دولت تدبیر و امید از آغاز به کار این دولت تاکنون شاهد رشد 2 برابری تولیدات نمایشی در کشور بوده ایم که انقلابی در این زمینه است.
وی گفت: با بهره گیری از ظرفیت موسسات فرهنگی و هنری و ایجاد تماشاخانه خصوصی در زمینه افزایش تولیدات نمایشی گامی مهمی برداشته شد.
مدیرکل مرکز هنرهای نمایشی افزود: از ابتدای فعالیت دولت تدبیر و امید به 43تماشاخانه خصوصی مجوز داده و ایجاد شد که این تماشاخانه ها در تهران 2 هزار و 400 صندلی به مجموع صندلی های تئاتر اضافه کرد.
وی اظهار کرد: در سال جاری شاهد افتتاح هفت سالن کوچک نمایشی در استان های هرمزگان و کرمان خواهیم بود.
شفیعی گفت: ساخت سالن های کوچک نمایشی و واگذاری این مکان ها به هنرمندان از ضرورت هایی است که باعث افزایش تولیدات بخش تئاتر و جذب مخاطب در سراسر کشور می شود.
وی ادامه داد: با رونق سالن های کوچک نمایشی، تئاتر به خاستگاه اصلی و تاثیرگذاری اجتماعی خود نزدیک تر می شود لذا در این زمینه با تمام توان تلاش می کنیم.
مدیرکل مرکز هنرهای نمایشی گفت: در استان کرمان همچنین طبق تفاهمنامه ای که بین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و استاندار کرمان انجام شد پنج پلاتو در این استان برنامه ریزی شده است که در سال جاری به بهره برداری می رسند.
وی با بیان اینکه 65 دانشکده تئاتر در کشور وجود دارد اظهار کرد: تئاتر تنها هنر جمعی است که نسبت به رویدادهای اجتماعی و فرهنگی جامعه به سرعت واکنش نشان می دهد لذا این نشان از اهمیت این بخش از هنر است.
مدیرکل مرکز هنرهای نمایشی در سفر به جنوب کرمان از روز گذشته (یکشنبه) ضمن آغاز عملیات اجرایی پلاتوی شهر جیرفت با هنرمندان این منطقه نیز دیدار و گفت و گو کرد.
وی همچنین از روند تجهیز و راه اندازی سینما شوباد شهرستان کهنوج بازدید کرد، این سینما پس از 12 سال با تلاش مسئولان دولت تدبیر و امید قرار است امسال راه اندازی شود.
جنوب استان کرمان با جمعیت یک میلیون نفر شامل هفت شهرستان جیرفت، عنبرآباد، فاریاب، رودبارجنوب، کهنوج، قلعه گنج و منوجان است.
خبرنگار: هادی شفیعی مجاز ** انتشار دهنده: رسول محمدحسنی
7450/3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.