به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی سازمان صنعت معدن و تجارت استان کرمان، محمدرضا فیاض در دیدار با استاندار کرمان افزود: باغ موزه فرش کرمان در فاز اول مرمتی نیازمند سه میلیارد و 500 میلیون تومان اعتبار می باشد و در جمع بیش از 10 میلیارد تومان برای تکمیل، نیاز دارد.
وی با اشاره به نمونه های این کار در کشور گفت: فرش کرمان می تواند بازارهای بهتری را تصاحب کند، بازارهایی که سودآوری بیشتری داشته باشد زیرا فرش کرمان از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان نیز در حاشیه بازدید معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، رئیس سازمان ملی فرش ایران و هیئت همراه از باغ موزه فرش کرمان گفت: باغ موزه فرش کرمان با تجهیزات و امکانات جدید مجهز و احیاء خواهد شد.
مهدی حسینی نژاد افزود: احیاء و بازسازی فضاهای موجود و ایجاد ظرفیت های جدید در باغ موزه فرش کرمان از جمله برنامه های سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان برای این مکان تاریخی است.
وی تصریح کرد: ایجاد نمایشگاه دائمی فرش دستباف، احیا حوضچه، ایجاد سالن آموزشی، احیاء سالن رنگرزی، ایجاد فضای کارگاهی و احداث موزه فرش کرمان، ایجاد ظرفیت های توریستی، ساخت آمفی تئاتر ترنج و مینی سایت نمایشگاهی و طراحی یک هتل سنتی از برنامه های ما برای این مکان تاریخی در کرمان می باشد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان با بیان اینکه باید وضعیت از دست رفته فرش کرمان را احیاء کنیم، گفت: دفاتر تمامی انجمن ها و تشکل ها را در باغ موزه فرش کرمان مستقر خواهیم کرد.
وی افزود: با توجه به تنوع ایلاتی که در کرمان وجود دارد بازارچه سنتی عشایر با عنوان شکارگاه نیز دایر خواهد شد.
حسینی نژاد عنوان کرد: در سه فاز احداث باغ موزه فرش کرمان، برای 90 نفر به صورت مستقیم و همچنین برای 400 نفر به صورت غیر مستقیم شغل ایجاد خواهد کرد.
وی گفت: حدود 11 میلیارد تومان برای احیاء کامل باغ موزه فرش کرمان نیاز است و مرمت این ابنیه در فاز اول به 3.5 میلیارد تومان نیاز دارد.
معاون توسعه مدیریت، منابع و امور استان های وزیر صنعت، معدن و تجارت به منظور معارفه مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان کرمان و بازدید از چند پروژه صنعتی روز گذشته به کرمان سفر کرد.
خبرنگار: حامد سالاری ** انتشار دهنده: رسول محمدحسنی
7420/3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.