سعد برخوری روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا میزان تولید گوشت سفید را در هفت شهرستان جنوبی استان کرمان  ۲ هزار ۵۸۷ تن اعلام کرد و افزود: این میزان گوشت
 به همت بهره‌برداران فعال در زمینه پرورش مرغ گوشتی و سایر ماکیان (بلدرچین، کبک، بوقلمون) و حمایت و همدلی کارشناسان جهاد کشاورزی طی یک سال گذشته تولید شده است.
وی با بیان اینکه ۱۴ واحد پرورش مرغ گوشتی صنعتی در جنوب کرمان فعال است، تصریح کرد: این میزان واحد فعال مرغ گوشتی در هر دوره ظرفیت ۲۵۵ هزار قطعه جوجه‌ریزی دارد که در مجموع ۹۰۰ هزار قطعه طی سال گذشته پرورش داده است.
 وی گفت: بخشی از این تولید از فعالیت پنج واحد پرورش سایر ماکیان با ظرفیت ۵۴ هزار و ۷۰۰ قطعه در دوره و همچنین فعالیت واحدهای سنتی و بومی مرغداری به دست آمده است.
رییس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان علت افزایش تولید گوشت سفید را در این منطقه میزان جوجه‌ریزی انجام گرفته در واحدهای صنعتی و فعال شدن برخی از واحدهای غیرفعال در این زمینه عنوان کرد و گفت: برای تولید این میزان گوشت سفید در سال گذشته بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ تُن ذرت دانه‌ای و یکهزار تُن کُنجاله سویا با همکاری شرکت پشتیبانی امور دام منطقه، اتحادیه دامداران و اتحادیه مرغداران با نرخ دولتی بین بهره‌برداران توزیع شد.
وی به شیوع ویروس کرونا در کشور اشاره کرد و گفت: محدودیت‌های اعمال شده در زمینه تردد و حمل و نقل، لغو مراسمات و جشن‌ها، کاهش مصرف و تقاضای مردم برای مصرف مواد پروتُئینی، تولیدکنندگان زیرمجموعه دام و طیور به ویژه مرغداران را دچار ضرر و زیان مالی کرده لذا پیگیری‌های لازم برای حمایت از تولیدکنندگان و جبران خسارت وارده  صورت گرفته است.
وی ادامه داد: خرید حمایتی مرغ مازاد از مرغداران یکی از راه‌های حمایت دولت از طریق شرکت پشتیبانی امور دام است.
برخوری به برنامه‌های در دست اقدام برای توسعه صنعت مرغ گوشتی اشاره و تصریح کرد: احداث کشتارگاه صنعتی طیور، افزایش تعداد واحدهای مرغ گوشتی صنعتی، توسعه واحدهای موجود، تامین به موقع ذرت و سویا با نرخ دولتی و همچنین افزایش کیفیت لاشه با کاهش طول دوره پرورش، کاهش وزن، بهبود ضریب تبدیل، تولید مرغ سایز  و مرغ سبز از جمله این برنامه‌ها است.

سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان مستقل از مرکز استان، هفت شهرستان با جمعیت یک میلیون نفر را تحت پوشش دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.