به گزارش خبرنگار مهر، مهدی شفیعی عصر شنبه در نشست خبری در تشریح آخرین وضعیت کرونا در استان کرمان، گفت: در ۲۴ ساعت گذشته از ۱۸۴ مورد نمونه مشکوک به کرونا که به آزمایشگاه ارسال شده، ۱۵ مورد مثبت اعلام شده است.

وی افزود: از ۱۵ مورد مثبت کووید ۱۹، ۲ مورد متعلق به حوزه دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان و بقیه مربوط به حوزه دانشگاه علوم پزشکی کرمان بوده و در بقیه حوزه‌ها مورد جدیدی ثبت نشده است.

مدیر گروه بیماری‌های واگیردار دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: از ابتدای اپیدمی تا به امروز مجموع موارد مثبت شناسایی شده، ۴۲۲ مورد بوده است.

شفیعی ابراز داشت: ۱۵ مورد جدید ابتلاء به ویروس کرونا شامل پنج زن و ۱۰ مرد می‌باشند که پنج بیمار بستری، پنج نفر از اطرافیان بیماران و چهار نفر هم بیمار سر پایی هستند که به مراکز ۱۶ ساعته مراجعه کرده‌اند و یک مورد پرسنل کادر بهداشت و درمان بوده است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به اینکه حدود ۷۰ درصد مبتلایان از موارد سرپایی و اطرافیان بیماران هستند، بیان کرد: رعایت بهداشت فردی و جداسازی فرد بیمار از سایر افراد خانواده سبب قطع زنجیره انتقال این بیماری می‌شود.

آمار بهبودیافتگان کرونا در کرمان به ۲۵۷ نفر رسید

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان متوسط سنی افراد مبتلا به کرونا در استان کرمان را ۶۸ سال ذکر کرد و افزود: از ابتدای اپیدمی در بین بیماران رده سنی اطفال نیز مشاهده می‌شد، اما علائم در آنها ضعیف بوده و احتیاج به بستری شدن نداشتند و موردی از فوت کودکان نداشته‌ایم ولی باید توجه داشت که کودکان می‌توانند کانون انتشار این ویروس باشند و به همین دلیل هم مدارس تعطیل شدند.

شفیعی گفت: خوشبختانه مورد فوتی در ۲۴ ساعت گذشته در استان نداشتیم؛ هشت مورد ترخیص از بیمارستان‌ها با وضعیت عمومی خوب داشتیم، بنابراین آمار بهبودیافتگان کووید ۱۹ در کرمان به ۲۵۷ مورد رسیده است.

وی تعداد بیماران بستری مبتلا به کرونا در استان کرمان را ۲۹ نفر اعلام کرد و افزود: تا امروز ۴۶ مورد فوت در استان کرمان ثبت شده است.

وی افزود: برخی مشاغل و اصناف در حال شروع فعالیت هستند و ممکن است شاهد ازدحام و تردد در جامعه باشیم و ما باید همیشه خود را در معرض خطر احساس کنیم و رعایت بهداشت فردی و مراقبت از خود را در دستور کار قرار دهیم و فاصله خود را با دیگران حفظ کنیم تا اپیدمی را با موفقیت پشت بگذاریم.

۲۰ درصد نمونه‌های ارسالی به آزمایشگاه مثبت می‌شود

شفیعی تاکید کرد: به‌طور متوسط از کل نمونه‌هایی که به آزمایشگاه ارسال می‌شود، بیش از ۲۰ درصد نمونه‌های ارسالی به آزمایشگاه‌های استان کرمان مثبت می‌شوند که نشان می‌دهد ویروس در استان کرمان در حال استقرار و ثبات است و در مرحله ثبات اپیدمی بسیار شکننده است و اگر نظارت‌ها کم شود و مردم رعایت نکنند، باید شاهد موج دوم این بیماری باشیم، بنابراین این روزها باید خیلی مراقبت کنیم.

شفیعی گفت: در روز گذشته ۴۷ بیمار با علائم حاد تنفسی در سطح استان به بیمارستان‌ها مراجعه کردند و در مجموع از ابتدای اپیدمی تاکنون تعداد ۲ هزار و ۳۲۵ مراجعه کننده با علائم حاد تنفسی داشتیم.

مدیر گروه بیماری‌های واگیردار دانشگاه علوم پزشکی کرمان ادامه داد: تعداد موارد مشکوک به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته ۴۶ مورد است، ضمن اینکه این آمار از ابتدای اسفند ماه سال گذشته تاکنون یک‌هزار و ۷۳۹ مورد بوده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1405225
  • منبع: mehrnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.