محمدجواد فدایی روز یکشنبه در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان کرمان افزود: موارد مطرح شده در این کارگروه باید با حضور دستگاه اجرایی مرتبط و نماینده واحد تولیدی و کارشناسان اقتصادی و بانکی پیش از ورود به کارگروه بررسی شده باشد.

وی اظهار داشت: بانک‌ها در برخی موارد به وظیفه قانونی خود عمل نمی‌کنند و حتی در امور جاری مصوبه کارگروه رفع موانع تولید را از مراجعه کنندگان طلب می‌کنند.

استاندار کرمان با اشاره به درخواست تسهیلات ۵۰۰ میلیارد تومانی شرکت هواپیمایی ماهان گفت: این مورد یک واحد خدماتی بوده که پرداخت تسهیلات از منابع رونق تولید برای حوزه خدمات که غیرقانونی محسوب می‌شود و طرح درخواست این شرکت در کارگروه رفع موانع تولید استان موضوعیت ندارد.

وی تاکید ‌کرد: مدیران دستگاه های اجرایی استان کرمان باید در نشست رفع موانع تولید حضور یابند و در صورتی که نماینده‌ای می‌فرستند، علاوه بر اختیارات کافی، باید به صورت کامل بر تمامی امور و پرونده‌ها تسلط داشته باشد.

فدایی ادامه داد: غیبت مدیران در نشست‌های کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید ‌استان کرمان طی نامه‌ای به وزارت‌خانه متبوع گزارش و پیگیری می‌شود.

واحدهای خدماتی تسهیلات رونق تولید دریافت نمی‌کنند

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان نیز گفت: واحدهای تولیدی این استان می‌توانند از ۲ محل تبصره ماده ۱۸ و رفع موانع تولید تسهیلات پرداخت کنند.

مهدی حسینی‌نژاد افزود: درخواست دریافت تسهیلات ۵۰۰ میلیارد تومانی شرکت هواپیمایی ماهان با توجه به اینکه یک شرکت خدماتی است، موافقت نشد.

وی ادامه داد: واحدهای خدماتی نمی‌توانند از محل کارگروه رفع موانع تولید مصوبه‌ای دریافت کنند.

کارگروه رفع موانع تولید استان کرمان امروز(یکشنبه) با حضور استاندار کرمان و اعضای این کارگروه در سالن شهید مرتضوی استانداری کرمان برگزار شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.