نجمه قاسمی روز یکشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: ۲۰۰ خانوار نیازمند تحت پوشش بنیاد بین المللی خیریه آبشار عاطفه‌های رفسنجان هستند که خدمات دریافت می کنند.

وی با اشاره به اینکه سرپرستان این خانوارها یا از کارافتاده هستند یا فوت شده اند بیان کرد: ۵۰ خانوار در کشکوئیه و ۱۵۰ خانوار در شهر رفسنجان تحت پوشش خیریه آبشار عاطفه ها هستند.

قاسمی ادامه داد: بنیاد بین المللی آبشار عاطفه ها برای مبارزه با ویروس کرونا و رفع نیاز افراد بی بضاعت اقداماتی در دست اجرا دارد که در مرحله اول در ۲۰ سفند ماه گذشته بین این خانوارها  ۲۰۰ بسته مواد غذایی  شامل برنج، عدس، قند، رب گوجه، ماکارونی، گوشت و روغن و بسته اقلام بهداشتی شامل صابون، شامپو، موا شوینده و ژل ضدعفونی کننده را توزیع کرد.

وی تصریح کرد: در مرحله دوم نیز ۲۰۰ بسته مواد غذایی و اقلام بهداشتی بین این نیازمندان در حال توزیع است.

وی ارزش ریالی هر بسته موا غذایی و بهداشتی را ۲ میلیون ریال عنوان و خاطرنشان کرد: در مجموع در این ۲ مرحله ۸۰۰ میلیون ریال از کمک های خیرین جذب و برای نیازمندان این بسته ها تهیه و توزیع شد.

قاسمی گفت: در کشکوئیه کارگاه تولید ماسک رایگان توسط چهار مددجوی تحت پوشش این بنیاد راه اندازی شده که روزانه بالغ بر ۱۵۰ تا ۲۰۰ ماسک تهیه می کنند و این ماسک ها به داروخانه های کشکوئیه به منظور عرضه بین مردم اهدا می شود.

وی با اشاره به دسته بندی خانوارهای تحت پوشش بنیا خیریه آبشار عاطفه ها افزود: ۶۰ خانوار دارای ایتام زیر ۱۸ هستند که سرپرست خانوار فوت کرده و اعضای خانواده حقوق ثابتی ندارند، دسته دوم خانواده هایی هستند که سرپرست خانوار به دلایل بیماری یا تصادف و طبق گواهی پزشک ۶۵ درصد از کارافتاده باشد تحت پوشش نهاد خیریه هستند.

قاسمی دسته دیگر مددجویان تحت پوشش را خانواده های بدسرپرست عنوان کرد و افزود: سرپرست این خانواده ها در زندان به سر می برد و برای همسران این سرپرستان مشاغل خانگی ایجاد می کنیم که تعداد این خانوارها نیز ۲۰ خانوار است.

وی اظهار کرد: دسته دیگر نیز خانواده های بی بضاعتی هستند که دارای بیمار سرطانی و یا قطع نخاعی و از خدمات این بنیاد بهره مند می شوند و ماهیانه تا مبلغ ۳۰۰ هزار تومان هزینه دارویی به آنها پرداخت می شود.

وی توصیه کرد: مردم برای ریشه کن کردن ویروس منحوس کرونا به جز موارد ضروری از خانه بیرون نیایند تا با همبستگی این زنجیره انتقال ویروس قطع شود.

رفسنجان با جمعیت ۳۲۰ هزار نفر در ۱۱۰ کیلومتری کرمان قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.