علی اسماعیلی ندیمی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران بیان کرد: روز گذشته با ارسال نمونه تست مشکوک به کرونای شخصی در رفسنجان به آزمایشگاه کرمان، تست وی مثبت اعلام شد که خوشبختانه الان حال عمومی وی رو به بهبودی است و چند روز آینده مرخص می شود.

وی ادامه داد: همه ساله در این فصل سرما بیماران عفونی اطفال فوق العاده زیاد داشتیم اما امسال همین رعایت های بهداشتی توسط مردم موجب شده که روز گذشته  ۵ بیمار بستری در بخش اطفال داشته باشیم.

اسماعیلی ندیمی تصریح کرد: این نشان می دهد که رعایت بهداشت فردی در کاهش بار بیماری موثر است و با هماهنگی مردم و رسانه ها بیماری کرونا را نیز شکست خواهیم داد.

وی به مردم توصیه کرد: نکات بهداشتی را رعایت و حفاظت های شخصی را انجام دهند و نیازی به اضطراب و نگرانی بیش از حد در خانواده ها نیست.

به گفته وی شرط اصلی این است که مردم رعایت کنند و سفرهای غیرضروری داخل شهری و خارج شهری را کنسل کنند.

اسماعیلی ندیمی افزود: امن ترین  جا برای پیشگیری از ابتلا به بیماری کرونا خانه است اگر کسی تب دارد خود را در خانه قرنطینه کند و بستری باشد.

وی با اشاره به اینکه الان موقع سفر نیست و تا ۴۰ روز آینده مراقب سلامتی خود باشید ادامه داد: مردم رفتارشان را تغییر دهند درست است تغییر رفتار کمی سخت است  اما برای حفظ سلامتی خود، فرزندان و جامعه  در رفتار خود تجدید نظر کنند الان موقع مسافرت نیست‌ اقدامات کلی هم در سطح شهر به صورت‌ شستشو و ضد عفونی کردن اماکن عمومی صورت می گیرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی خاطرنشان کرد: اگر نیاز نیست به ادارات نروید و کارهای خود را غیر حضوری و تلفنی انجام دهند.

آحرین امار مبتلایان به کرونا در استان کرمان ۱۰نفر اعلام شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.